Jeg har brugt mange mange timer på at sætte mig ind i SEO og er stadig kun nået til det grundlæggende. Men det er altså meget vigtigt hvis du vil findes på Google.
SEO står for søgemaskine optimering og det er de ord du lægger ind på din side, der gør at Google finder dig.
Nu ved jeg ikke hvad du vil findes på ud over dit navn. Men hvis folk f.eks søger på "vaccination af hunde", så dukker du kun op hvis du har alle de her meta dit og dat i orden.
Det er simpelthen hvordan din side er sat op til at blive fundet.
Jeg lavede feks. den fejl når jeg lagde billeder ind at jeg bare gav dem numre. Så ved Google jo ikke hvad der er på min side. Så når man lægger billeder ind skal man skrive hvad der er på billedet, for Google læser kun tekst.
Der er også sådan noget som DC. Google bryder sig ikke om at man kopiere tekster fra andre hjemmesider. Feks varertekster. Så det er vigtigt at man skiver sine egne tekster. Ellers ser Google ikke en som unik og det bliver man straffet med i forhold til sin placering.
Meta er det du koder ind på din side. Spørg din hjemmeside udbyder hvor du kan finde det henne. Men det er noget der tager lang lang tid at sidde og kode ind.
Derudover kan man lave linkbuilding, hvor man får andre sider til at linke til din hjemmeside. Det har jeg ikke helt selv kunne forstå, så der har jeg et firma der sidder og laver det for mig.
Men som sagt er der rigtig mange ting man kan gøre for at komme på side 1 under de forskellige søgeord. Men det er en lang process at sætte sig ind i de og en endnu længere process at få det lavet :)
Håber det hjalp lidt og god arbejdslyst.