Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR opstartsjomfru = hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Folkens,

Dette er mit første indlæg, jeg læser tit med, men har ikke tidligere haft noget relevant at byde ind eller spørge med,
derfor er jeg yderst spændt på jeres svar.

Jeg ønsker at oprette et CVR nummer, da en pårørende ikke har muligheden grundet gældsproblemer, skat tillader det derfor ikke
med mindre der betales et kontant beløb af stort omfang.

jeg overvejer at oprette et I/S og derefter have min pårørende som ansat, jeg vil gøre dette uden at betale mig selv noget i løn.
Min pårørende er uddannet revisor og vil derfor gerne starte revisionsrådgivning, løn osv betales kun til ansatte og såfremt der er
solgt ydelser og indtjent et overskud.

Mit spørgsmål til jer er om der er noget jeg skal være ekstra opmærksom på ved denne konstruktion, vil det fx gå ud over min SU?
Jeg er totalt rookie indenfor dette, har læst en del om det men har ingen reel erfaring. 

Beder derfor jer om hjælp på forhånd tak.

Mvh
Brink93 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:07

Der skal to til at lave et I/S.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 05:12

En revisor med gældsproblemer, som vil rådgive andre. Det lyder næsten som en aprilsnar.

Jeg vil råde dig til at passe på med at oprette et personligt ejet firma, sådan nærmest på vegne af andre. For det er dig der kommer til at hæfte hvis der går noget galt. Og siden virksomheden bliver din, vil det naturligvis påvirke din SU. Hvis du absolut vil hjælpe din pårørende igang, så gør dig selv den tjeneste at stifte et ApS eller anden selskabstype hvor du ikke hæfter personligt. 

Alt andet vil være tåbeligt, for at sige det lige ud.

Mvh Carsten

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 06:06

Hvorfor spørger du, når du vil drive rådgivning. Det må være en aprilsnar

Tilmeldt 8. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:32

Tak for jeres svar, jeg kan godt forstå at det umildbart lyder som en aprilsnar, men den er god nok, selv som revisor kan man jo drive anden virksomhed og måtte lukke grundet manglende succes :) Men kan godt se hvad du mener Carsten i forhold til hæftelse. Jeg vil dog påstå, at der ikke ville være det helt store, at hæfte for da der ikke skulle opbygges varelager eller lignende? Jeg formulerede mig selvfølgelig forkert da jeg skrev jeg ville oprette et I/S, det skulle selvfølgelig være en enkeltmandsvirksomhed, men ved godt at det ikke ændrer på den personlige hæftelse. Men det var vigtigt for mig at få klargjort i forhold til SU.

Mange tak for hjælpen.

Mvh
Brink 93 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:55

Risikoen ved en revisionsvirksomhed er ikke lager men derimod den ansvarspåtagelse revisor påtager sig i forhold til revision, vurderinger, selskabsstiftelser og andet, Dertil kommer jo, at hvis han har fuldmagt til bank osv, ja så kan der købes ting - så der er absolut risiko for det.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)