Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aminoer! I er nogen tøsedrenge - Afmeld jeres A-Kasse og fagforening

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil komme med indlæg, der skal give indtryk af at være en "opsang", så vil jeg da anbefale dig lidt mere indhold. Det du skriver er jo bare nogle ret ligegyldige påstande, uden nogen som helst form for dokumentation eller andet indhold i øvrigt.

Det er totalt og aldeles uinteressant.

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

At tro på sig selv er en ting, men er være stupid ikke at "forsikr"e sig selv er bare dumt, især hvis det går galt.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Havdrup
Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 109
Fra  Festlastbil.dk ApS studenterkørsel Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg er medlem af ASE. http://www.ase.dk/ Det har jeg det fint med. Specielt når jeg er i den situation der jeg har lønnet arbejde ved siden af min virksomhed. Det er en forsikring, og jeg synes at indbetalingen til ASE er værd den ro som den forsikring giver "på bagsmækken". Og for nogen er der også noget med efterlønsindbetalinger og den slags som stadig skal passes. 

Ens virksomhed kan gå op, og den kan gå ned. Det kan bero på ting som man selv er herre over. Det kan også bero på ting udenfor ens kontrol. Set i det perspektiv har jeg det godt med at have en forsikring. Og jeg tror stadig på mig selv.

/Bengt

Fra Århus
Tilmeldt 18. Jun 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Endelig en der ikke følte sig truffet.

Tak for det:-)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg har aldrig været medlem af en fagforening eller a-kasse. Hverken som lønmodtager eller selvstændig. For mig har det været en opvejning af fordele/ulemper, og hvad de to har kunnet tilbyde, og om det har stået mål med omkostning.

Jeg kunne dog ikke drømme om at undvære kasko forsikring på mine biler, da jeg vurderer at beløbet jeg risikerer at miste står mål med omkostningen af forsikringen.

Mvh Carsten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har været medlem af a-kasse og fagforening i mange år - og det har heldigvis været en underskudforretning.

Jeg er stadig medlem af fagforeningen, da jeg vurderer, at den faglige service, jeg kan få dér, er pengene værd.

Jeg er ikke længere medlem af a-kassen, da jeg vurderer, at jeg altid selv vil kunne tjene et højre beløb end den højeste dagpengesats.

Så enkelt regner jeg det ud.

Det har ikke noget med tøsedrengeri eller machomentalitet at gøre. Det er bare en simpel udregning kombineret med en risikovurdering.

Men det er da klogt nok at tænke det igennem.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har personligt valgt a-kassen fra. Ikke fordi jeg ikke bryder mig om forsikringstanken, men 16.000 før skat om måneden.....det kan jeg tjene på andre måder - derfor er det penge ud af vinduet for mig (har jeg besluttet ;) )

Derudover er der også tit en del problemer, når man går fra at være selvstændig til dagpenge - og hvis jeg skal klare mig 4-6 måneder uden dagpenge, vil jeg jo alligevel være nødt til at finde en anden måde at tjene pengene på.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
men 16.000 før skat om måneden.....det kan jeg tjene på andre måder

Nemlig.

Hans

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lidt samme holdning som resten. Alt efter ens situation kan det være en ekstremt god ide.

Personligt har jeg heller aldrig haft en fagforening eller a-kasse. Det skyldes simpelthen at med en software/business baggrund er det vanvittigt nemt at få meget velbetale jobs, kombineret med at jeg investerer det jeg kan komme i nærheden af :-)

Når det er sagt, så har jeg selvfølgelig både ulykkesforsikring, rejseforsikring og indboforsikring. Andet er simpelthen for dumt.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)