Hej Jeg skal til at importer nogle varer fra Kina. I den forbindelse har jeg hørt at der skulle være nogen regler for hvad der må stå på emallagen når produktet er produceret i for eksempel Kina: Er der nogen regler for at der skal stå Made in China på produktet/emballagen, eller er dette noget man selv bestemmer?
Jeg håber at nogen kan hjælpe med dette
Med Venlig Hilsen Beway
|
Made in China?
- 1
|
Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"
Skriver fra iPad'en, sorry ;) |
Er din tekst eller billede blevet kopieret?
Lad Kopieret.dk hjælpe dig med din sag - "no cure, no pay"
Hej Beway Det kommer helt an på, hvilke varer du taler om! Er det sikkerhedsbeklædning, handsker, sko osv., så skal det mærkes efter de gældende EN normer, som EU og Norge arbejder under. På svejsehandsker f.eks: Kravene er:
Ellers skriver alle bare: Made in China, eller FRC eller ?. Kan dette anvendes. Johnny |
Hej Begge
tak for jeres svar.
Johnny, Tak for rådene. Jeg er faktisk ret godt inde i det med lovgivning, CE mærkning osv. Det eneste som jeg ikke har kunnet få svar på er det med "made in china". Jeg har prøvet at stille dette spørgsmål herinde før, men der var heller ikke rigtig nogen som kunne hjælpe der :)
|
Hej Beway Hvis det ikke er sikkerhed: beklædning, ild, flammer osv. Har jeg set på forpakning: Made in FRC. Så er du jo ærlig! Så kan kunder selv vælge til og fra. Sikkerhedsudstyr hos mine firmaer, INGEN KOMPROMIS. Jeg vil se papirer, eller ingen handel. Johnny |
Hej Johnny
Jeg er ikke helt med på hvad du mener med din besked? er du flink at omformuler? |
Hej Beway, Jeg ved ikke med andre varer, men hvis det er beklædning SKAL der stå, hvor det er produceret, i tøjet. |