Nu ved jeg godt jeg bliver lidt provokerende, men jeg er helt enig med Ravn (igen) du er altså nød til at acceptere folk ikke gør præcis hvad du føler er rigtigt, der er tonsvis af mærkelige og dumme mennesker, at de sælger en kat efter 5 år er for mig faktisk rigtig lang tid, jeg tror hvis vi omsætter det til alm. handler med virksomheder, så er 5 år godt nok lang tid, især taget i betragtning af jeg ikke antager man har noget med personen at gøre længere. Så tror jeg mange herinde måske også har lovet og aftalt noget, men at man "bryder" det efter 5 år er nok ikke super "uforventeligt" i min bog... men som de andre siger, du skal bruge en advokat.
Mit råd er dog at du lader det ligge og tro på katten har det godt, umiddelbart er det vel stadig en dyr kat, så den ender jo ikke et tilfældigt sted, der er vel nogle der har betalt mange penge for den, så mon ikke den har det godt? Det er i mine øjne spild af tid, penge og bekymringer at gøre noget ved det, kan ikke rigtigt se hvad hvem vinder ved det, at katten nu skal flyttes endnu en gang? Så hjælper du jo ikke præcist selv på dit kastebolds dilemma.
Rene HJ: Jeg syntes bestemt ikke du er provokerende og du har en pointe med at lade det ligge og tro på at katten har det godt hvor den er i dag, men hvis alle lader tingene stå til, hvilken verden vil vi så leve i... omvendt skal man jo vælge sine kampe med omhu...
Jeg kontaktede dem i 2009 og 2010 for at høre om det gik godt og de sagde at de var så glade for hende og at de aldrig skulle af med hende, men der havde de solgt hende uden at fjerne hende fra hjemmesiden.
Også har jeg så lige opdaget at hun er væk fra hjemmesiden, hvorefter jeg kontakter dem og de svarer at de har solgt hende som avlskat til en anden opdrætter, hvilket også var noget der indgik i kontrakten at hun kun måtte indgå i deres avl af egne katte.
I forhold til de 3 år mhs til forældelsesloven, så er deres videresalg sket 1½ år efter de har overtaget hende.
JACOB: Jeg kunne kun finde Amino til at forespørge på hvor, hvad og hvordan jeg skulle forholde mig, men kender du mere korrekte sider hvor indlægget ville være bedre placeret så tager jeg gerne imod råd og forslag!? Ervar registreret opdrætter der satte det på pause efter 1-2 år...
Umiddelbart ville jeg da følge Felis Danica's egen henvisning:
Hvis tingene går i hårdknude
Hvis aftaler ikke bliver holdt eller der er forhold i kontrakten der er uklare er der to muligheder:
Husk for kattens skyld samt den nye ejer at overveje, er de klar over det? Er det deres skyld? Er de måske gode nok til at passe på den? Måske har katten et super godt hjem nu? Kan du evt. tage kontakt til dem og snakke sagen igennem med dem? Så kan du måske få en afklaring af om den har det godt.
Min tanke er bare, jeg er ret sikker på din energi er givet bedre ud på noget andet, måske en "ny" killing eller noget andet, husk man skal vælge sine kampe med omhu, jeg har tabt retssager som jeg har vundet, og omvendt, det er ikke altid en sejr i en retssal faktisk er en sejr.
Uanset, så held og lykke, jeg håber du får en afklaring og kan komme videre