Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura - Der arbejdes på en løsning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har tit støt på selvstændige der synes det med faktura er lidt besværligt, idet der skal indtastes en masse. Jeg har længe brugt min egen hjemmelavet skabelon som er excelbaseret og opbygget med VBA. Nu tænkte jeg at jeg ville tilpasse den så den kan opsættes efter forskellige ønsker, men så den stadig opfylder reglerne i momsloven. Men inden jeg bruger en god rum tid på dette, er det så overhovedet noget der er brug for, eller findes der tilsvarende løsninger derude som jeg bare ikke lige er støt på?

Min løsning har:

Automatisk fakturanummer (forløbende som loven kræver)
Udskrift i to eksemplarer
Automatisk fakturadato
Automatisk betalingsdato (hvis det ønskes)
Automatisk momsberegning
Mulighed for rabat

Jeg håber i vil give lidt feedback. Tanken var at den skulle koste så lidt som 50 kr. Der bliver lavet en video som gennemgår opsætningen samt brugen. Derudover var det tanken at man kunne betale sig fra at få opsat brugerfladen endnu mere personligt for den enkelte virksomhed, fx ved at have diverse varegrupper/tjenesteydelser som dropdownmenu hvor forskellige varer/tjenester har tilknyttet forskellige priser, hvilket gør indtastningen hurtig og begrænser fejl eller automatisk at gemme en faktura i en valgt mappe så de kan gemmes elektronisk.

Glæder mig til at få lidt input :)

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 15:05

Ja regnskabs programmer? Jeg bruger Billysbilling.dk som også laver en faktura..

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:07

Jeg ved godt de fleste regnskabsprogrammer har denne funktion. Men målgruppen er nu også dem som ikke selv bogfører og opstiller regnskab, men som stadig gerne vil have en let og hurtig måde til at lave en faktura til en billig pris :)

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 15:10

Til det bruger jeg http://faktura-skabelon.dk/

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15

Men der er man igen ude i at skulle udfylde en masse, hvorimod min skabelon vil kunne opsættes med eget logo, oplysninger, automatisk fortløbende fakturanummer osv. og med mulighed for at få indlagt varegrupper med priser som mindsker arbejdet en del. Og desuden sikrer man sig ved min skabelon at man ikke kommer til at bruge samme fakturanummer flere gange og selve layout på faktura er låst så der ikke skulle komme nogle udskriftfejl eller takst som ikke lige kommer med og hvad man nu kan være ude for.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)