Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betale forud eller bagud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Regninger i 500 kr. klassen, er det rimeligt at leverandøren forlanger forudbetaling for dem?

Jeg har ikke været ude for det før, andet end da min virksomhed var helt ny.... Nu betaler jeg altid, når varen er leveret.

P.S.: Det er en tjenesteydelse.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 16:43

Carsten Kvist:
Regninger i 500 kr. klassen, er det rimeligt at leverandøren forlanger forudbetaling for dem?

Jeg syntes det kommer lidt an på tilbudet og hvem du handler med, hvis du har fået tjenesteydelsen til eks. halv pris kan det være en motivation til forud betaling :)

/allan

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 16:50

Vi snakker ikke noget med halv pris, eller andet.

Prisen fremgår af en hjemmeside. - Den har ikke været oppe at vende.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 16:59

Carsten Kvist:

Vi snakker ikke noget med halv pris, eller andet.

Prisen fremgår af en hjemmeside. - Den har ikke været oppe at vende.

Så har jeg heller ikke været ude for det før :)

/allan

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 20:25

I den forholdsvis beskedne prisklasse, synes jeg personligt, det virker uprofessionelt at bede om betaling forud. Nu skriver du ikke hvad du har købt ( hvilket er fair nok, da du sikkert beskytter sælger) men vi kan sammenligne det med at købe en tekst fra mig. Hvis jeg skrev noget for dig, ville jeg forvente at du som køber gerne ville se produktet først, og godkende det, før du købte det. Jeg betaler også selv min revisor kvartalsvis bagud (hun bogfører for mig) og jeg kan ikke forestille mig at betale for en ydelse af den slags forud. Skulle jeg derimod sælge et produkt, hvor jeg selv skulle købe nogle dele hjem først, så synes jeg det er en anden snak -her kan sælger jo komme til at hænge på en specialdel.

Jeg har dog selv en enkelt gang, efter forslag fra køber, delt faktureringen op i to, sådan at halvdelen blev faktureret forud, men det var på en ordrer i en ganske anden prisklasse end den du nævner, og efter kundens eget ønske, fordi vedkommende gerne ville have teksterne tilsendt løbende. Og for mig var det en god tryghed fordi det trods alt var mange timers arbejde, der ville være spildt.

Som svar på dit spørgsmål om det er rimeligt: Det tænker jeg er en smagssag. Igen, 500 kroner er ikke et enormt beløb, så personligt ville jeg bare betale, så jeg kunne få mit produkt -Men jeg synes også at man i mange tilfælde skal følge sin mavefornemmelse. Er du i tvivl om kvalitet eller det kommende samarbejde, og er det i virkeligheden derfor du tøver lidt? Spørg eventuelt sælger, hvad grunden til forudbetalingen er, eller sørg for at få en eller anden form for prøve på arbejdet, som kan vise dig hvad du får. 

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)