Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO i Dandomain system

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er ikke så genialt, der kan da sikkert laves en redirect til en anden side, som så benyttes som forside i stedet, men det er nok lidt for bøvlet at kaste sig over.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 23:25

Jeg ved at gottohaveit ligger rigtig godt placeret på google, så det kan vel lykkes alligevel.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 23:32

Jamen jeg har også haft en kæmpe success med et shop/frontpage, så selvfølgeligt kan det lade sig gøre. Bare husk at linke til shop/frontpage.html.

Så hvis dit site ligger på www versionen uden 301 til non-www, så skal du linke til:

www.nordq.dk/shop/frontpage.html - for at få maximalt ud af det.

Fra Græsted
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 254
Fra  NordQ Skrevet kl. 23:36

Internexus:

Så hvis dit site ligger på www versionen uden 301 til non-www, så skal du linke til:

www.nordq.dk/shop/frontpage.html - for at få maximalt ud af det.

Oki. Det vil huske.

Salg af legetøj, børnebøger, børnetilbehør og meget mere på www.NordQ.dk

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Internexus:

Jeg har aldrig forstået hvorfor sider hedder: shop/frontpage.html - jeg er ikke programmør så den kan jeg ikke svare på..

Jeg lagde hurtigt mærke til at din side svare på både www og non-www versionerne. Skynd dig at få lavet et 301 redict til enten www. eller non-www.

Hvis du ønsker at lave et 301 til www. versionen så sæt den her ind i din .htaccess:

Options +FollowSymlinks
RewriteEngine on
rewritecond %{http_host} ^nordq.dk [nc]
rewriterule ^(.*)$ http://www.nordq.dk/$1 [r=301,nc]

Af ren nysgerrighed, Emil: Hvordan vil du få en htaccess fil til at virke på en Dandomain shop, der jo kører på IIS?

Og hvorfor ikke bare benytte shoppens fremragende indbyggede metode til at styre det med? Findes under "Indstillinger / Site / Domænetilknytning". Det virker ;-)

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 08:41

Som sagt Thomas jeg aner INTET om DanDomain. ISS? Underligt man heller ikke kan lave en htaccess, DanDomain bliver mere og mere et fremmede land for mig.

1. Man kan ikke oprette en htaccess

2. standard modellen er shop/frontpage.html

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:
Af ren nysgerrighed, Emil: Hvordan vil du få en htaccess fil til at virke på en Dandomain shop, der jo kører på IIS?

Hvis man har 100% kontrol over Windows-serveren, er Helicon ISAPI Rewrite 3 faktisk en workaround til at benytte htaccess på IIS servere.

Det er efter min mening dog kun en lappeløsning, og ofte tilbyder hostingudbyderen en bedre løsning. Ellers skift til en, som gør.

Dandomain har jo en løsning implementeret.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 11:13

Christina Nordquist:

Internexus:
men har DanDomain ikke et sted hvor man kan strukturere den interne søgemaskine

Den interne søgemaskine? Argh... prøver stadig at finde hoved og hale i alt det her, så det ved jeg ikke. Jeg sidder pt. og taster meta titel og meta beskrivelse ind under hvert enkelt produkt...

Hej.

Jeg har selv en DD webshop og der bliver meta søgeord brugt i den interne søgemaskine. Jeg vil da lige gøre dig/jer bekendt med denne facebook gruppe for alle dem der har en dandomain webshop https://www.facebook.com/groups/dandomain/

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:23

John Nielsen:

Thomas Rosenstand:

Hvis man har 100% kontrol over Windows-serveren, er Helicon ISAPI Rewrite 3 faktisk en workaround til at benytte htaccess på IIS servere.

Det er efter min mening dog kun en lappeløsning, og ofte tilbyder hostingudbyderen en bedre løsning. Ellers skift til en, som gør.

Dandomain har jo en løsning implementeret.

Såmænd - men prøv du at få Dandomain med på den ;-)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:14

Internexus:

Som sagt Thomas jeg aner INTET om DanDomain. ISS? Underligt man heller ikke kan lave en htaccess, DanDomain bliver mere og mere et fremmede land for mig.

1. Man kan ikke oprette en htaccess

2. standard modellen er shop/frontpage.html

Men du rådede da en Dandomain shopejer til at bruge htaccess ;-)

Hvorfor bliver Dandomain et lukket land for dig, fordi du ikke kan bruge htaccess? Der er jo de andre muligheder for 301 redirects, som du uden tvivl kender på en IIS. Og selve administrationen giver også en del muligheder.

Den med /shop/frontpage.html er et levn fra gamle dage, og det er mig en gåde, at de ikke har fikset det for længst. Men det har de altså ikke. I øvrigt kan det ændres, så en hvilken som helst anden side bliver forsiden - det behøver ikke ikke være /frontpage.html

Et hint: Tjek hvilken servertype, et site kører på - så undgår du at råde til at bruge htaccess på servere, der ikke kan det. For eksempel her: http://www.yellowpipe.com/yis/tools/craftnet/

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)