Det vil jeg da heller ikke. Undrer mig bare over, hvor folk som Stein Bagger har gemt deres penge, uden at det er blevet opdaget. |
Det kan være de slet ikke er i en bank..
Det vil jeg da heller ikke. Undrer mig bare over, hvor folk som Stein Bagger har gemt deres penge, uden at det er blevet opdaget. |
Hm - det lyder som svært at lave det hemmeligt når de opgiver renter ![]() |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Hvis SKAT spørger så udleverer de fleste landes banker efterhånden oplysningerne. Det er jo også derfor at konstruktionerne bliver kreative med flere skuffeselskaber, eventuelt fonde og så baseret omkring de få egentlige skattely med rigtig bank hemmelighed som fx St. Nevis and Kitts hvor det koster ganske mange penge bare at ansøge gennem retten om indsigt. Man kan spørge sig selv hvorvidt man reelt har brug for bankhemmelighed som lovlydig. Her er Hong Kong og Singapore to rigtig fornuftige valg og man kan selv oprette både firma og bankkonto for omkring 10.000 DKK på en 2-3 uger. Det er bare at tage derover og snakke med en af mange advokater der tilbyder den slags. Og så er både Hong Kong og Singapore troværdige steder at drive forretning fra i modsætning til Cayman Islands. Alt dette kræver selvfølgelig at man overholder lovgivningen i det land man bor og arbejder i, men det burde være indlysende. Hvis man skal være helt sikker så er det for tiden sikkert bedst at købe guld og grave det ned i baghaven. |
husk at dække godt med visne blade ![]() Jeg er ikke sikker på, at jeg er enig i, at skats mulighed for at indfryse konti krænker retssikkerheden herhjemme faktisk - det vil jo altid skulle op i en retsafgørelse, men klart at det kan skabe likviditetsproblem frem til afgørelsen ligger. Kasi Jesper er vel det tilfælde der lige falder tættest, og det er så en balance mellem at samfundet får sine retmæssige penge - eller større frihed for at kunne flytte pengene i sikkerhed - Jeg kan godt leve med den balance som den ser ud her i dag vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Det undre mig så få der ved noget om bitcoin, jeg ville ikke lave en webshop uden den mulighed for betaling, da det er gebyrfrit samt man kan overføre helt små beløb, man opretter en tegnebog på siden, og får en 30 ciffer kode, den bruger man så til at sende penge til en anden konto. Den overførsel kan ikke spores. At det er opfundet af hackere er da positivt, jeg fortrækker ikke systemmer der er opfundet af banker. I USA er det første hus købt med bitcoin, jeg kan se på kortet at der er en del der miner dem i DK, så nogen må handle med dem i DK også. |
Men hvad gjorde Stein Bagger? Tror I, at han har gravet pengene ned i Dubais ørken? |
og hvad rager det dig om han gjorde? |
Det er rigtigt nok at Schweiz har opgivet det meste af bankhemmeligheden overfor USA - men det var blandt andet under trussel om at UBS og andre banker kunne miste deres licens til at operer som bank i USA, og deres medarbejder blev retsforfulgt personligt. Det er vist en trussel som man ville tage alvorligt når den kommer fra USA. Var den kommet fra Danmark tja så ville man nok ikke tage den lige så alvorligt.... Aftalen blev dog modificeret af af domstolene i Schweiz hvorved man kun ville udlevere navne hvis der var konkret mistanke om skattesvindel. Skatteunddragelse var ikke omfattet. jf. http://www.business.dk/finans/schweiziske-politikere-parate-til-droppe-bankhemmelighed
Men jo Schweiz har indgået mange forskellige former for skatteaftaler med forskellige lande blandt andet har de indgået aftaler med Tyskland og England hvor indstående beskattes men der bliver ikke udlevere navn. "Schweiz indgik i august en aftale med Tyskland og Storbritannien, der skal sikre, at indskud fra de to landes statsborgere beskattes efter deres regler. Aftalen omfatter imidlertid ikke nogen udlevering af kundernes navne, hvilket dermed bevarer en væsentlig del af den historiske bankhemmelighed." jf. http://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article1016423.ece Det er så ud fra hukommelsen at jeg mener at huske at Danmark har samme aftale med Schweiz som Tyskland. Men der kan være sket ændringer siden da:) |