Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at fjerne website fra Google Webmaster Tools

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Er der en herinde, der har erfaring med Google Webmaster Tools?

Jeg har for noget tid siden købt et domæne, som jeg fik sat op i Google Webmaster Tools osv. Nu har jeg lukket domænet, og jeg har brugt funktionen i Webmaster Tools' startside -> Administrer website -> Slet website.

Siden er mit indhold blevet fjernet fra domænet, men domænet eksisterer i princippet stadigvæk hos webhotellet. Nu får jeg jævnligt en fejlmeddelelse om, at Webmaster Tools ikke kunne få adgang til robot-txt på domænet. Det forstår jeg godt, for den er væk! Men hvordan dælen får jeg Google Webmaster Tools til at stoppe med at "overvåge" siden?

Håber, der er nogen, der kan hjælpe.

/Morten

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1761
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:05

De gange jeg har slettet i GWT, er sitet væk med det samme fra oversigten.

Der må være gået noget galt, har du admin rettigheder på siden via GWT?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08

Jonas Jørgensen:
har du admin rettigheder på siden via GWT?

Ja, det har jeg.

Da jeg slettede siden, forsvandt den også fra oversigten, og jeg kan ikke finden nogen "rester" nogen steder i GWT. Det eneste tegn på, at den stadig er der, er fejlmeddelelserne vedr. robot.txt på domænet.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 01:11

Ehhm tror ikke jeg er helt med så, hvor kan du så se fejl på robot.txt ?

Har du redirectet domænet til en anden aktiv konto, eller får du ganske enkelt meddelelser med info om fejlen ?

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:19

Jeg får fejlmeddelelserne ind på mit GWT interface. Jeg har ikke redirected noget nogen steder hen.. :)

Jeg kan ikke se min robot.txt nogen steder, for den er jo blevet slettet sammen med resten af mit website, da jeg opsagde domænet hos webhotellet.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:06

Det fatter jeg ikke en klaphat af det der.

I dit interface siger du ?

Jeg bruger stort set ikke robots.txt på nogen af mine sites og der kommer ikke nogen meddelelser, der står bare et blank felt.

Prøv lige at smid et screendump.

Det jeg vil frem til er:

Hvis der ikke ER en robots.txt, kan der jo ikke være fejl i den. Gætter derfor på,at du formentlig kigger på noget forkert, men bestemt ikke sikkert. Google finder på de underligste ting.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17

Jeg kan ikke rigtigt forklare det bedre. Er du sikker på, at du selv bruger Google Webmaster Tools? :P

Når jeg taler om et interface, så er det brugerfladen i GWT, jeg taler om. Det er inde i interfacet, jeg får meddelelserne om, at GWT ikke kan få ADGANG til robot.txt-filen på min hjemmesiden. GWT er NØDT TIL at have adgang til den fil, fordi det er der der står, hvis der er undersider, som Google ikke skal indeksere. Der er naturligvis ikke adgang til den fil nu, fordi domænet er lukket. Der er kun en forside, hvor der står, at siden er lukket.

Jeg spørger derfor ikke om, hvad fejlen i min robot.txt er. Jeg spørger om, hvordan jeg får GWT til at glemme min hjemmeside, når jeg nu har slettet den fra GWT.

Men jeg tog bare chancen og spurgte herinde, fordi jeg tænkte, der måske var en Webmaster Tools-ekspert, som kender til situationen. Jeg prøver at spørge andetsteds. Tak for din tid! :D

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 14:15

Jeg bruger GWT hver eneste dag og har mere end 30 sider i mit eget panel, så jeg fatter altså godt hvad jeg snakker om.

Hvis der ikke er en robots.txt får du bare besked om - at der ikke er en.

Du skrev at det site var lukket ned og nu skriver du der er en tom side - så er det jo ikke lukket ned.

Der SKAL ikke være en Robots.txt tilknyttet et site - det er en valgmulighed der står dig frit for, og har du ikke en, får du ikke en meddelelse om at den mangler, du kan ganske enkelt se, at der ikke er nogen.

Beklager jeg ikke kan hjælpe dig gratis med dit problem.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)