Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

video seo?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 346
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ca. 100 video'er på vimeo, og er netop vågnet op til seo virkeligheden ;)

De der video'er må jeg da kunne bruge til noget seriøst seo?

Har kigget rundt, og feks. har yoast et video plugin til wordpress som ser spændende ud.

Jeg har et par uafklarede ting, kan du hjælpe mig?

1.
De video'er jeg har, dem kan man finde via google, og brugeren kommer til vimeo - ikke til min side.
Hvad skal der til for at google stadigvæk fanger min video, men ikke på vimeo, men min side?

Jeg vil gerne vise mine video'er men har ikke brug for at genere trafik til vimeo, men til min egen side.

2.
Er det noget som yoast jeg skal ha fat i?
Jeg kan ikke læse på yoast plugin side, om trafik kommer til min side eller vimeo (måske indlysende for nogel, men jeg fatter det ikke)

3.
Jeg forstiller mig det fungere på følgende måde - kan det være rigtigt?
1. Video skjules på vimeo (google fanger den ikke går jeg ud fra)
2. Jeg viser video på min side
3. Bruger fekst yoast til at lave "seo" på video'en
4. Google fanger min wordpress side med video'en - og henviser til min side?

Yoast: http://yoast.com/wordpress/video-seo/

Gode hilsner
Kimse

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 14:34

Hej Kimse

Først og fremmest skal du huske, at du skal have en Vimeo Pro konto, hvis du ønsker at bruge videoer kommerciel brug.

Yoasts Video SEO plugin er netop lavet til at du kan få video snippets på Google, som peger over imod din egen hjemmeside. Jeg mener bestemt at du kan stille en Vimeo Pro konto, til kun at tillade indlejring på dit eget domæne. Dermed burde du kunne lukke af for Vimeo, og så ellers bare få videoerne indekseret på din egen hjemmeside.

Overvej dog om du ikke bør beholde videoerne på Vimeo, og så bare indlejre dem sideløbende på din egen hjemmeside. Du kan sagtens både have Video Snippets som peger mod din Vimeo side samt mod din egen hjemmeside, hvor selvsamme video er indlejret.

Se evt. også mit blogindlæg om Video SEO på http://emil-blucher.dk/blog/video-seo

- Emil

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 14:47

Kære Emil

TAK ! ! Beer

Hvor er det bare skønt, at rode rundt med ting som muligvis er den rette løsning og så møde en (dig) som villigt peger i den retning jeg allerede er på vej i.

Det er guld værd, og nu kan jeg så komme videre :)

Jeg er allerede Pro kunde, og ja, man kan bestemme hvor video skal indleres henne, og ja, jeg kan slukke helt af for video'er på vimeo, ved at de ikke vises der.

Så nu skal jeg bare have den trafik er som imellem 10-30 timers vist video dagligt helt over på min side..

Yoast.. here i come...

Fed side du har iøvrigt, den gennemtravler jeg snarest - den er på min todoliste.

Dit nyhedsbrev. Ja tak :)

Kimse - smiler nu Big Smile

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 14:53

Hej Kimse,

Video SEO er et yderst interessant og relevant emne, og med dine 100 videoer er det helt klart et område du med fordel kan læse lidt op på.

Jeg er netop begyndt at samle de bedste videoer om Video SEO i denne liste på YouTube - måske kan du allerede nu finde lidt hjælp deri. To af videoerne af lavet af Emil Blucher, som svarede før mig her i tråden.

Desuden har jeg selv skrevet denne generelle artikel med tips og tricks til YouTube Video SEO. Den vil du måske også finde nyttig.

Ellers kan jeg kun bakke op om Emils betragtninger ovenfor!

mvh

Tobias Ehlig

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 16:03

Tobias - rigtigt god ide med sådan en liste. Det er rimeligt sparsomt hvad der ligger af det derude (ihvertifald på dansk).

Ser din YT video seo :)

/Kimse

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 16:10

Ps... den er sgu da helt galt med hastigheden på amino i dag... øv Storm

Har købt yoast video seo, og har lavet de første 5 stykker.
Nu bliver der linket direkte til min egen side :)

Det bliver spændende at se hvorden det kommer til at spille (ja, lader vimeo/youtube være indtil videre...)

/Kimse

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:28

Kimse:

Kære Emil

TAK ! ! Beer

Velbekomme :)

Tobias Ehlig:
Jeg er netop begyndt at samle de bedste videoer om Video SEO i denne liste på YouTube 

Super med en playliste med gode videoer om Video SEO. Det må vist snart være på tide, at jeg får skudt en ny version af mit oplæg i Køge. Videoen er efterhånden over 2 gammel, og bærer vist tydeligt præg af at det var et af mine første foredrag om SEO (der bliver vist sagt øhhh en gang eller to Wink)

Kimse:
Ps... den er sgu da helt galt med hastigheden på amino i dag... øv Storm

Det må man nok sige. Mon serveren er gået på påskeferie?

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 260
Fra  Tobias Ehlig ApS Skrevet kl. 20:06

Kimse:
Tobias - rigtigt god ide med sådan en liste. Det er rimeligt sparsomt hvad der ligger af det derude (ihvertifald på dansk).

Jo tak! Og ja, det gik hurtigt op for mig, at der generelt ikke er særlig meget at hente på den front.

Meget af det amerikanske man finder er virksomheder der vil sælge deres ekspertise, og ofte indeholder videoerne kun få konkrete råd.

Men okay, så må jeg jo bare i gang med at producere noget kvalitetsindhold selv! :-)

mvh

Tobias Ehlig

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 21:45

Veri much merci amigos. Det var lige en rigtig god omgang brugbar information, som jeg netop også får brug for nu her.

Fantastisk! :)

-Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 16:46

Nu har de første videoer blevet "seo'ed" for ca. 1 uge siden.

Jeg ser stadigvæk kun "vimeo videoer" på Google.

Har jeg mon gjort noget galt, eller går der længere tid inden Google ser mine nye videoer?

- har brugt yoast seo video plugin

God weekend :)

/Kimse

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)