Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

YouTube videoer i SERP -> direkte ind på mit site?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hola Aminos

Jeg har tit fået hjælp herinde (det sætter jeg ekstrem stor pris på!), og har nu brug for hjælp igen:

Jeg har et affiliatesite, hvortil jeg har lavet nogle videoer, som jeg har lagt på YouTube. Efterfølgende har jeg så indlejret dem på mit site også. En del af videoerne er så småt begyndt at vise sig i søgeresultaterne på mine keywords; men de linker ind til YouTube (selvfølgelig?), hvorimod jeg synes, det ville være super lækkert, hvis de kunne linke direkte fra søgeresultaterne ind til mit site, hvor de også er indlejret. 

Er der nogen mulighed for, at få dette til at ske?

På forhånd tak for hjælpen. :-)

-Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 13:06
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Internexus:
Du kan ikke indlejre en video i din meta decription. 

Ingen nævner noget om meta description i tråden her. Jeg har svært ved at se hvad du vil med ovenstående kommentar.

Mads Grønlund:

En del af videoerne er så småt begyndt at vise sig i søgeresultaterne på mine keywords; men de linker ind til YouTube (selvfølgelig?), hvorimod jeg synes, det ville være super lækkert, hvis de kunne linke direkte fra søgeresultaterne ind til mit site, hvor de også er indlejret. 

Er der nogen mulighed for, at få dette til at ske?

Det er der i hvert fald! Du skal have lavet et videositemap, som viser søgemaskinerne hvor videofilen ligger, hvor lang videoen er, hvor søgemaskinerne kan finde et miniaturebillede fra din video samt en række af andre nyttige informationer. Går alt vel, og har du lidt held i sprøjten, vil Google give dig Video Snippets med tiden. Vil du se hvordan det ser ud, lav evt. en søgning efter "skødeskrivning" på Google. Her vi du se at Juf.dk dukker op med en underside om netop skødeskrivning, med dertilhørende Video Snippet som linker direkte til Juf.dk's egen side om emnet.

Til formålet vil jeg anbefale at du benytter Yoasts Video SEO plugin hvis du bruger WP, da det er ganske glimrende til formålet. Juf.dk bruger netop dette plugin. 

Google er begyndt at medtage videoer fra indlejrede YouTube videoer helt automatisk, uden brug af video sitemap eller anden markering. Denne form for indeksering er dog helt ny og stadig under udvikling, hvorfor jeg ikke ville løbe an på at få mine videoer indekseret af den vej. 

Vil du læse mere om Video SEO, så tjek evt. mit blogindlæg om emnet ud, som løb med en SEMAward.

God påske!

- Emil

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 13:32

Hej Emil

Undskyld jeg misforstod hans spørgsmål så, jeg har ikke meget erfaring med Video Snippets, og troede ikke det var så populært.

Men tak for stjenerne da..

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 16:40

Hej Emil, og tusind tak for et godt svar! :) Jeg må lige sætte mig ned og få styr på de forskellige termer du bruger, og se om jeg kan få det til det fungere.

Jeg tjekkede dit eksempel med JUF.dk, og det er lige præcis dét jeg gerne vil opnå. Som på billedet nedenunder, viser resultatet under Halfdans ind på youtube i stedet for - så det er lige netop den forskel jeg fiskede efter. Igen, tak! :)

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)