Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode forslag til at få flere svar på spørgeskema undersøgelse? (+Link til undersøgelse)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Er der nogen af jer som har gode ideer til hvor jeg kan ligge en spørgeskema undersøgelse ud på nettet - for at få flere svar?

Der venter ingen store pengepræmier eller lignende, selvom jeg spørger om den kostbareste ressource du har - din tid.

Hvis du vil bruge 5 minutter på at svare på spørgeskemaet, som der er linket til herunder - vil det være fantastisk.
Skriv helst ikke at nu har du svaret på skemaet, for så bliver tråden låst.
Men har du som nævnt i indledningen gode forslag til hvor man kan ligge linket ud, så send det meget gerne.

Det er i forbindelse med min afsluttende projektopgave i oplevelsesøkonomi, at jeg skal lave en spørgeskemaundersøgelse.
Undersøgelsen handler om danske turistattraktioner og gæsternes vaner.

Linket er her:

http://snack.to/qt3y7ss9

Tusind tak for hjælpen - og dine forslag - men hjælp mig med at der ikke bliver "bump".

Morten

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Du henvender dig primært til børnefamilier, ikke? Læg dit link ind i diverse fora, som henvender sig til denne målgruppe (der findes en del). Du læser på en uddannelsesinstitution, ikke? Har I ikke noget, der hedder 'de studerendes sider' eller lignende - du kan sende linket ud over?

Kan familie, venner, medstuderende hjælpe dig? Forældrene i dine eventuelle børns institutioner? 

Eller må du simpelthen stille dig ud i nærheden af de forlystelser, hvis besøgende du er interesseret i svar fra, men en flyer. Eller endnu bedre: med selve skemaet. 

Endelig tror jeg du skal være mere specifik - din undersøgelse handler ikke om 'danske turistattraktioner', men om en ganske specifik type af overvejende jyske turistattraktioner. Det er fint nok, men fortæl det! Min erfaring er, at folk i regelen godt vil svare på en spørgeskemaundersøgelse, hvis de oplever den relevant. Men hvis den ikke opleves relevant, så bliver man irriteret. Derfor: meld ud fra starten, hvad det er for grupper af personer, du gerne vil have svar fra.

Det med at få svar fra 'Hr. og fru Danmark' kræver enten penge eller en del benarbejde.

Held og lykke med det!

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorvidt det har en effekt i virkeligheden ved jeg ikke. Men jeg har altid lært at når man laver et spørgeskema, så skal man komme med de nemmeste spørgsmål først, for at "opbygge respondentens selvtillid" Så hvis du kan rette i rækkefølgen, således at de spørgsmål med alder, postnummer o.s.v. kommer som nogle af de første, tror jeg det giver en højere svarprocent. 

Del linket på facebook. Evt. kan det jo være at Legoland, eller en af de andre vil sponsorere en præmie du kan give, eller i det mindste smide linket ud på deres Facebook - Det er bestemt set før.

Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marianne.

Tak for indspillene
Det har givet en hel del svar at ligge skemaet ud på diverse forums.
Men det har været vanskeligt at få mænd til at svare på skemaet, så nu er der en klar overrepræsentation af kvinder.
Så der er nok ikke andet at gøre end at gå direkte efter mændene ved turistattraktionerne i Jylland ;-)
Men er der nogen, som har tips til at få flere mænd til at svare, så vil det være super.

Fra KBH
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at det er en meget dårlig ide, hvis du begynder at spame diverse forums med dit spørgeskema. Det er de nemlig ikke beregnet til. Hvis alle gjorde det, så ville alle forums oversvømmes i lignende tiltag, hvilket ville ødelægge den grundlæggende ide bag et forum.

Derimod burde du benytte alternative kanaler. Det kunne være at kontakte hjemmesider, som omhandler dit emne og spørge, om de kunne tænke sig at være behjælpelige, eller du kunne oprette en hjemmeside til formålet. Ellers kan du overveje at kontakte skoler eller uddannelsesinstitutioner. Hvilke du skal kontakte afhænger meget af din målgruppe.

Men held og lykke med det, og jeg har lige besvaret det.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)