Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indberetninger fra mobil

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 17. Aug 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej - leder efter et setup/program, som lader en bruger indberette helt specifikke oplysninger via mobil - eksempelvis elaflæsning eller lign.
Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 23:26

Hej

Hvordan skal programmet virke. Et standalone program der installeres på tlf, en web app hvor man indberetter via en hjemmeside?

er det en tekniker som skal indberette eller er det "alm" mennesker. Hvor ofte skal de indberette. Skal indberetning føleg et bestemt mønster?

Fra Danmark
Tilmeldt 17. Aug 11
Skrevet kl. 10:00
Jeg forestiller mig følgende: En bruger har modtaget en pakkeseddel. Den pakkeseddel fortæller om de elementer der skal indsamles - art og mængde. Brugeren finder det ønskede (eller så tæt på som muligt) og kvitterer så - eller korrigerer til rette art/mængde via mobilen og/eller nettet. Jeg godkender så det indsamlede - som sagt evt. Med enkelte korrektioner og brugeren afsender til den adresse som er anført på pakkesedlen.
Giver forklaringen mening ? Ellers spørg gerne igen
Jeg takker for enhver respons. God påske
Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Skrevet kl. 08:20

Hej igen

Umiddelbart interessant. Jeg tror den bedste løsning vil være at lave en reel app, så du kan få et hurtigere "flow" med at indberette og korrigere. Jeg kender ikke nogen app's der understøtter det ønskede desværre.

Det virker dog ike til at være det helt store arbejde, hvis man skulle lave det selv. Bliver informationerne fodret ind i systemet et andet sted fra? En webshop eller lign?

Fra Danmark
Tilmeldt 17. Aug 11
Skrevet kl. 18:23

Hej

Måske et eksempel som følgende kan illustrere det jeg søger:

Jeg sender en bil afsted fra punkt 01 med en pakkeseddel - den pakkeseddel fortæller hvilke og hvor mange varer der skal læsses (på punkt 02) og fragtes videre for losning senere (punkt 03). Hvis pakkelsedlen stemmer præcis overens med de læssede varer, kan der umiddelbart laves en følgeseddel og et fragtbrev til anvendelse ved losningen. Desuden kan jeg afregne det læssede. 

Hvis der ikke er overensstemmelse skal der korrigeres på arts- og/eller antalsniveau i pakkesedlen - adgangen til den korrektion skal være (nemt og sikkert) via en app eller lign. Efter korrektion kan der så dannes ny pakkeseddel/følgeseddel/fragtbrev/foretages afregning. 

Nogle ideer? Huh?

Fra Åbyhøj
Tilmeldt 27. Jun 08
Skrevet kl. 16:26

Hej igen. Beklager det sene svar. Er ikke på Amino hver dag. 

Der er mange ting der skal overvejes. Du svarede ikke rigtigt på mit spørgsmål omkring om informationerne skulle indtastes et sted fra først. En pakkeseddel er fin, men informationerne derpå - er de inde i systemet? Er det en digital pakkeseddel, og er det denne som (måske) skal ændres?

Jeg vil igen foreslå at du får lavet en form for app. Det kan sagtens lade sig gøre at lave en "webapp" selvom denne ikke kommer til at føles 100% som native app. En native app har du desuden mulighed for at gemme lokalt, og sync'e når du får netværksdækning igen.

Jeg vil foreslå at du får tænkt over dit budget og derefter tager fat i en nogen du mener kan løse opgaven for dig. Jeg kender desværre ikke noget eksisterende program.

Evt kan du lave en løsning med sådan noget som dropbox, google docs eller lign. 

Fra Danmark
Tilmeldt 17. Aug 11
Skrevet kl. 12:31

Hej

Har fået lavet en WP8 app, som klarer problemet - takker for forslag.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)