Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content med Intern linkstruktur - Magento

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære amioner

Endnu et spørgsmål fra os omkring SEO.

Vi er igang med at opbygge et internt link struktur, som giver kunderne nogle relaterede links til ligende kategorier/varegrupper.

Det vil sige at hvis de er inde på en bestemt kategori/produktgruppe, så vil der i  teksten være 4-5 relaterede links til andre kategorier

Hvordan undgår vi DC problemer med url'er?

Se evt. dette link til eksempel på vores linkstruktur = Eksempel på linkstruktur 

BilligBazaar.dk - Kvalitetsprodukter til hjemmet.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:48

I undgår DC ved ikke at have det samme indhold liggende på to forskellige URL´er. Som jeg forstår spørgsmålet har I muligvis misforstået hvad DC er.

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Mar 13
Skrevet kl. 20:57

Thomas Frost:
I undgår DC ved ikke at have det samme indhold liggende på to forskellige URL´er. Som jeg forstår spørgsmålet har I muligvis misforstået hvad DC er.

Hej Thomas

Vi er ikke eksperter i SEO, men jeg vil blot være sikker på at vi ikke kommer ind i DC problemer, ved at have flere af samme url'er på siden.

Men hvis jeg forstår dig korrekt, så er det ikke noget problem?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:01

Benjamin Petersen:

Thomas Frost:

Hej Thomas

Vi er ikke eksperter i SEO, men jeg vil blot være sikker på at vi ikke kommer ind i DC problemer, ved at have flere af samme url'er på siden.

Men hvis jeg forstår dig korrekt, så er det ikke noget problem?

Jeg er ikke sikker på hvad der menes med at have to URL´er på en side. Det I skal kigge på er om I har to URL´er med ens indhold. Hvis du er i tvivl, så prøv at kom med to forskellige URL´er hvor du mener der ligger der samme indhold på.

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Mar 13
Skrevet kl. 21:08

Thomas Frost:
Jeg er ikke sikker på hvad der menes med at have to URL´er på en side. Det I skal kigge på er om I har to URL´er med ens indhold. Hvis du er i tvivl, så prøv at kom med to forskellige URL´er hvor du mener der ligger der samme indhold på.

http://www.billigbazaar.dk/personlig-pleje/barberblade-braun-skraber-billig-bedste.html

Dette link er til kategorien:

Personling pleje > Barberblade.

Som du kan se linker vi i teksten til en ligende kategori "blodtryksmåler". I kategorien blodtryksmåler linker vi til ligende kategori "barberblade".

Det vil sige at vi på siden fletter links på tværs, og dermed kommer til at have samme links på de forskellige sider.

Det kan godt være at jeg har misforstået det helt, men vil blot være sikker på at vi ikke gøre noget helt forkert.

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 21:12

Hej Benjamin

I har en masse intern DC. Især på produkt-siderne.

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Mar 13
Skrevet kl. 21:14

Internexus:

Er det pga. vores produktekster eller?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 21:14

Benjamin Petersen:

http://www.billigbazaar.dk/personlig-pleje/barberblade-braun-skraber-billig-bedste.html

Dette link er til kategorien:

Personling pleje > Barberblade.

Som du kan se linker vi i teksten til en ligende kategori "blodtryksmåler". I kategorien blodtryksmåler linker vi til ligende kategori "barberblade".

Det vil sige at vi på siden fletter links på tværs, og dermed kommer til at have samme links på de forskellige sider.

Det kan godt være at jeg har misforstået det helt, men vil blot være sikker på at vi ikke gøre noget helt forkert.

Du har misforstået tror jeg. Dublicated content er når dublikeret, altså ens indhold, ligger på to forskellige URL´er.

Altså hvis der på www.domæne.dk/url1 står "Dette er et lækkert barberblad." og der på www.domæner,dk/url2 står "Dette er et lækkert barberblad".

I dette eksempel står der nøjagtigt samme tekst på to forskellige URL´er, hvilket er dublicated content (forenklet forklaret).

Så hvis du skal komme med et eksempel jeg skal se på, skal du komme med TO url´er hvor du mener der står nøjagtigt samme tekst.

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 21:15

Benjamin Petersen:

Det har ikke så meget med DC at gøre at i laver Intern Linkbuilding.

Det I skal tænke på er, har vi enten tekster eller "afsnit" af tekster, som går igen på flere af vores sider.

Tilmeldt 2. Feb 13
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 21:19

Benjamin Petersen:

Internexus:

Er det pga. vores produktekster eller?

Nej det er pga jeres kategori tekster. ALLE tekster i jeres kategorier starter med:

Citat; "I denne kategori finder du et kæmpe udvalg af" <--- Det er dobbelt indhold, som går igen og igen. Skriv en 100% UNIK tekst til hver kategori tekst. 

Og det her er kun ET eksempel. Der er garanteret meget mere DC på siden.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)