Hej hej, Nå igennem de sidste par år har jeg desværre fået noget restskat i minus og SKAT har selvfølgelig rettet lidt i mit fradrag for at få deres penge ind pr. år. Min situation er pt. jeg er i voksenlære i en virksomhed og lønnen er ikke skide god hvis man ser på hvad jeg har af udgifter, her feks transport frem og tilbage. Men SKAT har opkrævet hele mit personfradrag og sat det på 0 - jeg har så grundet mine kilometer på job fået et fradrag på den konto. Men det store spørgsmål er om de må røre mit personfradrag (det standard på ca 3400 kr) ? Jeg kan feks ikke betale børnepenge eller betale af på anden gæld jeg har fået da krisen var på sit højeste hvor jeg mistede job, bolig og lille firma. Kan man få et møde med sådanne folk på SKAT hvor de kigger på ens udgifter kontra indtægter og de så måske vil overbarme sig lidt så jeg kan få lidt fradrag igen?. PT. hvis jeg ikke iregner den personlige gæld til kreditforeninger og de som har overtaget min anden personlig gæld - så kan jeg faktisk ikke lige få det til at køre rundt. Også derfor jeg ikke kan komme i gang med at betale børnebidraget til min ældste datter som lidt er en torn i mine øjne desværre. Så - nogle der har lidt viden omkring dette i forhold til min situation? Kan fortælle jeg venter barn igen om 3 måneder med min samlevereske og vi bor til leje. Hun er på overførelsesindkomst. Håber og høre fra jer Mvh Kejseren |
Ofte er de til at snakke med og man skal have et minimum at leve for. Der er nogle ting som tæller med og så andre, som ikke gør. Jeg mener det er noget med 5000 kr. efter at alle udgifter er betalt, men spørg dem, da de har klare regler for dette.