Hjælp... Er der en flink Amino, der vil hjælpe... Er lige gået i luften med en ny hjemmeside for ca. 14 dage siden, hvor der er lagt Analytics på siden samt oprettet lidt Adwords. Mit problem er, at jeg virkelig gerne vil have de 2 konti kædet sammen så jeg kan aflæse flere data og oprette mål på siden samt få min Adwordskonto set igennem så det hele spiller:-) Desværre rækker mine evner ikke så langt så jeg håber jeg kan finde en ung, frisk Amino med kompetencerne i orden, der vil hjælpe mig her. Jeg håber den rette person kan findes så vi måske kan finde en løsning om evt. fast samarbejde på Adwords, Analytics, SEO og anden markedsføring til mine øvrige sider. Mvh. Henrik. Skriv gerne en PM. |
Hej Henrik
Jeg håber, du kan bruge hjælp fra en semi-ung Amino'er ;)
Først og fremmest skal du sørge for, at AdWords e-mailadressen er som Administrator på Analytics kontoen
Dernæst skal du logge ind på AdWords og gøre følgende:
Klik på "værktøj og analyse "
Klik på " Google Analytics "
Du burde gerne se dit domæne ( Analytics profil ) det skal du klikke på
Op til højre klikker du på " Administrator "
Du burde nu kunne se " profiler, sporingsoplysninger mm "
Lige op over det så kan du se dit domæne stå der 2 gange - klik på det til venstre ( til højre for Kontoliste )
Nu kan du se " egenskaber, brugere, datakilder mm. "
Klik på datakilder
Klik derefter på " opret link til konti "
Vælg så din Analytics profil, som du gerne vil tilknytte din AdWords konto
Vil du være sikker på, at du har gjort det korrekt, så skal du holde øje med 2 ting
1. Du får en mail fra Google om tilknytningen
2. I din Adwords konto, under "min konto " og derefter "linkede konti" kan du se Analytics profilen
Så burde det være i orden - håber du kan bruge det til noget. Der er også flere guides og hjælp i min bog, hvis det skulle være :)