"While Google won't crawl or index the content of pages blocked by robots.txt, we may still index the URLs if we find them on other pages on the web. As a result, the URL of the page and, potentially, other publicly available information such as anchor text inlinks to the site, or the title from the Open Directory Project (www.dmoz.org), can appear in Google search results."
Det er da ret simpelt, det her citeret er fra google selv. Der står jo direkte at nej de crawler ikke indholdet på sitet, men hvis der kommer et link til siden, så kan de godt finde på at smide URL'en i serps men uden den description og title du har lavet, men i stedet for f.eks. ankerteksten i det link de har fundet etc.
Presta, får mit site det, når jeg sætter det til Maintenance?
Din side kan slet ikke tilgås af søgemaskiner, når den er under "Maintenanence". Så se bort fra hvad andre skriver om robots.txt osv. Det er ikke relevant for din tråd:-)
Kan du kontrollere om dine venner eller andre uvedkommende smider et link et eller andet sted?
Ja, via. webmaster tools. Og ja, jeg kan også slette det link via. webmaster tools.
Men ja, brug bare noindex tagget.
I kører tråden af sporet med diskusion af no-index og Google....Det er ikke relevant, når PrestaShop kan lukke alle brugere ude og I bliver ved med at diskutere, hvad der bliver indekseret eller ej.
Kan du kontrollere om dine venner eller andre uvedkommende smider et link et eller andet sted?
Ja, via. webmaster tools. Og ja, jeg kan også slette det link via. webmaster tools.
Men ja, brug bare noindex tagget.
I kører tråden af sporet med diskusion af no-index og Google....Det er ikke relevant, når PrestaShop kan lukke alle brugere ude og I bliver ved med at diskutere, hvad der bliver indekseret eller ej.
Det er stadig relevant information for folk, især når der stadig i 2013 er forvirring omkring hvordan man på den rette måde lukker af for indeksering. En sådan diskussion er ikke kun relevant for prestabrugere, selvom trådstarter spørger ind til det, den er yderst relevant for alle der udvikler websites. Så man kan ikke sige det for få gange.
Et bedre alternativ er at passwordbeskytte sin side, for på den måde udelukke søgemaskiner og brugere. Men det er så bare en lidt mere omstændig omgang (igen snakker jeg ikke kun om presta)
BTW Kim, jeg skal nok finde lidt DC på din side ;-)
Du skal være velkommen :) tror du får ret svært ved det, har bygget en catch all løsning i mit eget CMS, så der burde faktisk ikke være andre sider end dem der reelt er på sitet. og det burde heller ikke kunne lade sig gøre at skabe sider som reelt ikke findes, da den er sikret i hoved og r..