Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår kan jeg trække penge ud til mig selv? (Få løn)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 19. Mar 13
Indlæg ialt: 67
Fra  Outletcentrum.dk Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som et rent hypotetisk spørgsmål, spørger jeg: 

Jeg har indskudt nogle penge fra privatøkonomien i min enkeltmandsvirksomhed. Dette skal bruges på lager, oprettelse af webshop osv. Når jeg så får gang i butikken og begynder at sælge, og (forhåbentlig) får et overskud, kan jeg jo ikke bare trække overskuddet ud som min "løn". Hvornår er virksomheden "stabil" nok til at jeg kan trække noget af overskuddet ud til at kompensere for mit indskud, men også for at dække for det arbejde jeg har gjort for virksomheden.

Jeg ved det er sparsomt, men hvis der er nogle der har nogle erfaringer eller noget at dele, så gør det gerne.

Vh
Stefan 

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 00:25

Stefan Jørgensen:
eg ved det er sparsomt, men hvis der er nogle der har nogle erfaringer eller noget at dele, så gør det gerne.

Du kan spørge Claus Møller HER - han er hardcore Økonomimand  og klog ;-)

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:50

Hvis man virkelig ønsker vækst, lader man pengene blive i virksomheden. Først ved høj vækst over en årrække vil du opnå et overskud, der er værd at snakke om (som hovedregel). Virksomheden er så stabil, som resultatet fortæller dig. Du kan jo sagtens skyde pengene tilbage i virksomheden, efter du har taget dem ud. Men medmindre du virkelig er i pengenød, så skal du da lade dem blive i virksomheden og benytte dem til en øget markedsføringsindsats eller at udvide dit marked.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Stefan Jørgensen:
Når jeg så får gang i butikken og begynder at sælge, og (forhåbentlig) får et overskud, kan jeg jo ikke bare trække overskuddet ud som min "løn". Hvornår er virksomheden "stabil" nok til at jeg kan trække noget af overskuddet ud til at kompensere for mit indskud, men også for at dække for det arbejde jeg har gjort for virksomheden.

Som udgang må du læse DETTE LINK om hvordan man betaler skat i en personlig virksomhed. Man taler aldrig om løn i en personlig virksomhed - for hvad man hæver har ikke spor indflydelse på resultatet. Det du indskyder af penge - bogføres på mellemregning i status og kort fortalt betyder det, at du - når der er plads, altid kan tage det helt samme beløb ud - uden at skulle betale skat af den hævning

Du ser i linket hvordan man skatter - af overskud, uanset hævning eller ikke hævning i en almindelig personlig virksomhed

vh

Fra Marbella
Tilmeldt 22. Jun 09
Indlæg ialt: 567
Fra  Billy ApS Skrevet kl. 12:01

Hej Stefan

Inde på vores FAQ side kan du se en masse spørgsmål, som andre har stillet ang udbetaling af løn til dem selv. Håber du kan finde noget du kan bruge.

Vh Toke

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)