Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan man starter en ny virksomhed eller butik?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Min plan er at starte en butik af tøj og smykker i København. hvad der ville være de grundlæggende krav for at starte en virksomhed?

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 19:52

Nu ved jeg mere om webshops end rigtige butikker men grundlæggende skal du vist ha noget cvr du ved alt det der med moms og gebyrer.

Og så skal du nok ha et logo og et navn. Du skal nok finde en producent som har nogle smykker du kan sælge videre. Så skal du jo have lokaler og lager vil jeg tro ret mig bare hvis du nu skulle vide det.

Men det tror jeg er det jeg kan give videre:D

Vh VILDE V

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:15
Jeg har Enkeltmandsvirksomhede og CVR, er det nok til at starte en butik eller?
Jeg er klar til at investere i en virksomhed og kontakter med smykker leverandører fra Asien og UAE Alle er indstillet :)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:27

For at starte en virksomhed skal man registrere sig på Virk.dk hvor man så får et cvr.nr. og bliver momsregistreret. Idet du vil have en butik med tøj og smykker skal du vel også have et lokale at sælge fra. Der skal opbygges et lager så du har et udvalg at sælge fra.

Men helt basalt set har du en virksomhed når du har registreret den. Du skal dog huske at selv om der ikke er de store krav til den økonomiske del af en enkeltmandsvirksomhed, så skal du stadig bogfører (korrekt) i henhold til bogføringsloven og du skal selvfølgelig opgøre, indberette og betale moms. Denne del har mange besværligheder med. Det er selvfølgelig noget man kan betale sig fra (bl.a. hos mig) så man som ejer af virksomheden kan koncentrerer sig om sin virksomhed.

Held og lykke med projektet.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:02

sheldorin:
Det er selvfølgelig noget man kan betale sig fra (bl.a. hos mig) så man som ejer af virksomheden kan koncentrerer sig om sin virksomhed.

For lige at stille yderligere spørgsmål, som trådstarter måske også kan bruge, hvad er priserne f.eks. hos dig?

vh og god aften
Daniel 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 54
Fra  www.kcaj.dk Skrevet kl. 22:42

Hej 

Du behøver ikke andet end cvr-nummer, men en butik kræver investering.En del mere end en webshop. Jeg ville starte med en lille webshop og derefter starte en fysiks butik, da der er mange udgifter med en butik og kræver en del at løbe igang. 

Jeg selv starte5de med en butik, men det skyldes, at vi havde en butik stående i forlængelse af vores lager. Derefter lavede jeg en hjemmeside, som ikke er verdens bedste, men den virker. 

Men for at klare sig, så skal man have noget unikt i sin butik, som folk vil køre efter, da det er min erfaring, at det er svært at starte en butik med strøgkunder. 

Forvent, at det tager 5 år at opbygge den.

Billig maling www.kcaj.dk .Besøg os i Tullinsgade 6-8, København V eller ring 52 79 46 32.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Daniel,

Det er egentlig ikke så dyrt at lade andre tage sig af sin bogføring og regnskabsopstilling. Min timeløn er fast på 250 kr. inkl. moms. Ved en almindelig enkeltmandsvirksomhed uden ansatte tager jeg omkring 4 timer per kvartal for bogføringen. Dvs 1000 kr. per kvartal, og altså 4000 kr. om året. Dertil hører at jeg laver bogføringen og sikre at bogføringslovens krav opfyldes. Desuden opstilles et momsregnskab så det er let at indberette til skat, og jeg indberetter også gerne hvis det ønskes. Ved årsafslutning betaler man 500 kr. for et regnskab hvis jeg har stået for bogføringen hele regnskabsåret, mens man skal forvente 4-6 timers arbejde á 250 kr. hvis de selv har bogført og jeg blot skal opstille et regnskab. Dette skyldes at jeg skal gennemgå bogføringen for at sikre at bogføringsloven, reglerne for momsfradrag og skattefradrag overholdes, så årsregnskabet giver et retvisende billede.

Nu ved jeg ikke om det var af ren nysgerrighed eller om det er fordi du er på udkig efter en til at bogføre eller opstille et regnskab, men i begge tilfælde skal du være meget velkommen til at kontakte mig med yderligere spørgsmål.

De venligste hilsner

Rasmus

Fra Kjellerup
Tilmeldt 17. Nov 11
Indlæg ialt: 116
Fra  PartnerTekst.dk ApS Skrevet kl. 01:03

Hejsa. 

Det er vigtigt, at du kan skille dig ud på den ene eller den anden måde med netop DIN butik.

Det kan du f.eks gøre ved at tilbyde lavere priser end andre eller lignende. Bare du har noget, som er specielt og unikt.

Tilmeldt 30. Dec 12
Indlæg ialt: 54
Fra  www.kcaj.dk Skrevet kl. 06:05

Jeg havde en bogholder på et tidspunkt, som jeg betalte 10 000 kr. om rådet for, men så tog jeg et regnskabskursus, hvilket var det bedste, som jeg nogensinde har gjort. Derfor laver jeg nu selv mine regnskaber. 

Det giver mig et større kendskab til min forretning, da jeg selv bogføre alle bilag og kender mine tal. 

Mit råd er omk. regnskabs assistance: tag et kursus og lav bogføringen selv- det er det nemmeste og billigste. 

Billig maling www.kcaj.dk .Besøg os i Tullinsgade 6-8, København V eller ring 52 79 46 32.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:18

Selvfølgelig vil det altid være bedst hvis man kan klare bogføringen og regnskabet selv. Forskellen ligger i at folk ofte bruger unødigt længe på det (og deres tid koster jo også) hvorimod man til billige penge kan få en bogholder til at klare det. Det lyder nu lidt voldsomt med 10.000 kr. om året, men priserne er generelt stigende på området, så der er nok masser der ligger i det prisleje, specielt hvis det bliver gjort hos en revisor :)

Det gode ved en bogholder er at tingende bliver gjort korrekt og følger lovens bestemmelser. Ulempen er at man ikke har samme finger på pulsen med sin virksomhed. Men der plejer jeg at lave aftale med mine kunder om at jeg opstiller en råbalance efter hver bogføring. Desuden laver jeg det endelige årsregnskab meget som en årsrapport hvor der knyttes nogle kommentarer til regnskabet og der opstilles nøgletal som bliver analyseret og kommenteret så ejeren kan læse det hele og bleve helt opdateret med sin virksomhed og dens udvikling.

Men kan man selv og man ikke bruger for meget tid på det og føler man har godt styr på reglerne for momsfradrag og skattefradrag, så kan det godt betales at gøre selv :) Jeg har også nogle kunder som selv bogfører og opstiller regnskaber, og så ringer de og spørger hvis de er i tvivl om bilag eller dele af opsætningen, og nogle af disse regnskaber kigger jeg så igennem for dem og giver mit syn på det :) Der er mange muligheder :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)