Jeg har gennem det seneste halve år arbejdet på et nyt projekt som lige er blevet "softlaunched". Det drejer sig om www.fashimodo.dk, som er et site som samler de bedste tilbud på tøj og accessories til kvinder på nettet. Det har fra starten været vigtigt at det er simpelt at bruge, virker på mobile devices, og at designet lægger op til at man går på opdagelse i de mange gode tilbud som netbutikkerne har.
Det er nemt at stirre sig blind på et projekt når man har arbejdet på projektet i langt tid, og helikopterperspektivet kan nogle gange mangle når man er nede i maskinrummet. Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre hvad I synes er godt, hvad der er knap så godt, og hvad der mangler på FashiModo.
Lige til information så kan det siges at sitet er blevet optimeret til Internet Explorer 9 og nyere, og det er ikke sikkert sitet fungerer perfekt i ældre browsere.
Jeg synes det virker som en super fed idé - mange unge piger og kvinder bruger en del tid på at kigge på tøj, og når de ikke lige har butikkerne ved hånden er det jo nettet der er nemmest tilgængelig.
Jeg savner nogle muligheder på din side, f.eks. ville det være lækkert hvis menuen lå som en fixed bjælke i toppen, men når nu du ønsker at designet skal være så responsivt som muligt, er det nok ikke ideelt.
Derudover ville det være lækkert med en mulighed for at sortere i kategorier, alt efter hvad man ønsker at kigge efter - står jeg og savner et par nye bukser, er det selvfølgelig oplagt at kunne fravælge alt andet, og kun bladre de sidste nye buksetilbud igennem.
Faktisk har jeg selv sådan en modeblog i støbeskeen, måske ikke lige så simplificeret, men jeg arbejder også med et grid-layout :)
Tak for dit input. Jeg ved ikke om du har lagt mærke til menuen som kommer frem hvis du trykker på menu-knappen? Inde under den, er der et menupunkt der hedder filter, hvor du har mulighed for at filtrere lige som du ønsker, samt et par andre 'nifty' features.
Hele ideen er at køre sitet ud fra KISS-princippet, da menuer ol. ikke skal interferere med oplevelsen ved at gå på opdagelse blandt de mange flotte stykker tøj.
Send en besked når dit site er gået i luften, så må vi jo se om vi kan finde på et samarbejde .
Jeg er frisk på samarbejde! :) men jeg skal nok lige have samlet mig lidt erfaring først :) Og jeg er i fuld gang!
Jeg kan jo se på din side at du er superdygtig til det du laver - og sådan en side som du har lavet skal da nok få succes. Jeg synes nu stadig at filteret kunne være mere synligt - i stedet for at rulle en kæmpe menu-"skuffe" ud fra venstre, så ville det være ret lækkert med en fixed menu hvor der er mulighed for at sortere i tøjet. I det hele taget ville det bare være lækkert at have filteret synligt på forsiden :)
Dit logo ville jeg nok iøvrigt have valgt at lave som en .PNG med transparent baggrund, og så sætte baggrunden i det pattern, der er brugt som logobaggrund. På den måde får du dit pattern til at fylde 100% af bjælken.
Du har ikke været den eneste som ønskede filterne skulle ligge mere synlige i toppen. Jeg har derfor bøjet mig, og implementeret filterne i toppen. Jeg håber du finder det mere brugbart nu, selvom du måske ikke er vores 'target audience' :)
Jeg har desværre kun kunnet teste filterne på IOS-devices, så er der ikke en der har mulighed for at se om det virker på han/hendes Android og Windows Phone?