Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal man gribe det an, når man vil starte en online tøjbutik.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

vi er to gutter der, vil bruge hvores fritid, på en online tøjbutik, vi har ikke prøvet noget i den stil før, det eneste vi ved om det er hvad vi har læst os til, og hvordan vi selv vil have hjemmesiden skal køres.

vi har en delspøgersmål som foreksempel:

Cvr nr. er noget man skal have, er det noget der koster, hvordan får man sig sådan et.

moms registrering, hvordan fungere det overhoved.

leverandøre, hvor finder man dem. vi er både intre. i at få leveret fra. feks. kina i store mængter. og også det så kaldte drop shopping. hvis i har noget viden og det, eller kan hjælpe os på nogle måde, så vil alt hjælp være godt.

så er der sådan noget som SKAT og generalt regnskab. kan det betale sig at få en revisor på med det samme?

og så der jo det med hjemmesiden, hvordan får man lavet sådan en så man kan købe igennem den, og få lavet betalinger, der skal så vel også laves en bank konto, men skal det være den sammen konto som der hvor man har sin kabital i ??

derr er mange spøgersmål. alt hjælp kan vi bruge, hvis nogle har link eller kontakter hvor man kan henvende sig, så vil det også være en stor hjælp.

på forhånd tak :D

Fra Klitmøller
Tilmeldt 27. Oct 12
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:45

Hej,
Ja det er mange spørgsmål og nok også for mange til en enkelt post. I starter meget fra scratch lyder det til, så jeg vil opfordre jer til at gå ind på ivaekst.dk og læser alt igennem på den side. Dernæst Google de forskellige spørgsmål og find noget brugbar Info. Når i har en lidt bedre forståelse for de generelle ting og så har nogle mere specifikke spørgsmål eller ting i har læst og ikke forstår, kan i så spørge herinde igen.
Jeres spørgsmål om levering er tøj er også meget bredt! Generelt er dropship på tøj ikke nemt, men i bliver som minimum nødt til at forklare hvad det er i vil sælge? Vil i selv lavet et brand? Vil i forhandle kendte mærkevarer? Vil i importere brands fra udlandet der ikke er kendte i dk?

Tilmeldt 28. Mar 13
Skrevet kl. 12:02

det var måske lidt for bredt og ikke helt forklarte nok. men for lige at forklare det kort. så vil vi lave en hjemmeside hvor man kan købe en bestem tøjstil forstået på den måde, det skal ramme en bestem målruppe så folk ved hvis de vil have den slags tøj så skal de nok kunne finde det der. men vi har en ide om der skal være nogle kendte mærke som folk kender til. og så ellers har vi mange mærker vi selv gå med som folk ikke rigtig kender i DK og vi tror at der vil være et godt market for de mærker i dk.

men som start vil vi undersøge alt og søger for intet er overset og vi ved hvad vi går i til. vi ved også det er en stor chance at tage med det vi klar til. men tak for dit svar :D

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 12:07

Arnkløv:
Cvr nr. er noget man skal have, er det noget der koster, hvordan får man sig sådan et.

Hvis du skal importere fra Kina så ja! HVis i er to ejere vil i nok starte et I/S.

Arnkløv:
moms registrering, hvordan fungere det overhoved.

Det er CVR så er du moms registreret, Du angiver dit moms tal pr. kvartal og betaler selvfølgelig

Arnkløv:
leverandøre, hvor finder man dem. vi er både intre. i at få leveret fra. feks. kina i store mængter. og også det så kaldte drop shopping. hvis i har noget viden og det, eller kan hjælpe os på nogle måde, så vil alt hjælp være godt.

Du kan godt hente fra kina, men du kan rende ind i folk som snyder dig, UÆgte vare osv. 

Dropshipping er hvor du har en aftale med en anden webshop om at du eks. får et vis antal kroner af deres vare du sælger.

Arnkløv:
så er der sådan noget som SKAT og generalt regnskab. kan det betale sig at få en revisor på med det samme?

Som I/S, nej. Det ville jeg ikke mene. Det hele kan klares fra evt. Billybilling.dk eller et helt alm. excel ark.

Arnkløv:
og så der jo det med hjemmesiden, hvordan får man lavet sådan en så man kan købe igennem den, og få lavet betalinger, der skal så vel også laves en bank konto, men skal det være den sammen konto som der hvor man har sin kabital i ??

Tja, du kontakter en der laver hjemmesider, og får ham/hende til det? En flot webshop som er søgemaskineoptimeret kan du nemt smide 10.000 efter. 

Arnkløv:
derr er mange spøgersmål. alt hjælp kan vi bruge, hvis nogle har link eller kontakter hvor man kan henvende sig, så vil det også være en stor hjælp.

Jep; http://www.startvaekst.dk/vhmidtjylland.dk/webbutik

Tilmeldt 28. Mar 13
Skrevet kl. 12:14

tussen tak fordi du giver dig tid til dine svar, hjælpe meget. du siger hvis jeg vil importere fra kina skal skal jeg have Cvr. så under alle om stændighedder skal jeg have Cvr nr. men så snakker du om I/S hvad er det og hvad går det ud på ?

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 12:25

Arnkløv:
du siger hvis jeg vil importere fra kina skal skal jeg have Cvr.

Ja, også skal du være import registreret.

Arnkløv:
men så snakker du om I/S hvad er det og hvad går det ud på ?

I/S som er et "Interesseselvskab" er basalt set et Enkeltmandsvirksomhed med 2 ejere. Hvor man hæfter sig personligt.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)