Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassekredit som startkapital`?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløj allesammen ! 

Jeg vil rigtig gerne starte en webshop op, og er ved at sætte mig ind i alle regler osv osv.

Jeg har endda fundet leverandør, og venter på et tilbud fra et fragtfirma.

Men! Alt dette kræver jo en del penge i kassen, før det overhovedet kan lade sig gøre.

Så mit spørgsmål til jer er, om det er en ide at lave en kassekredit som startkapital, til at få det hele op og køre?

Håber nogen har nogle kloge ord!

Hilsen Isabella 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 11:47

Det er noget af en høj rente du skal betale for, at starte din webshop op - men det kommer også helt an på beløbet.. Er jo kæmpe forskel på om din kassekredit er på 20.000 kr. eller 100.000 kr.

Synes du bør snakke med din bank først om et almindeligt lån, hvis du har noget at stille som sikkerhed for lånet.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:51

En god tommelfingerregel, når du skal lånefinansiere, er at anlægsudgifter køres som almindeligt lån og driften køres over kassekredit. Når du køber varer skal du jo kun have dem i kort tid inden de skal sælges, så her er jo egentlig bare tale om lidt likviditetshjælp. Hvis du skal bruge penge til maskiner, webshop og andet kan det være anskaffelser, der netop skal/bør kunne finansieres over flere år. Her skal du naturligvis tænke på hvor store beløb, det handler om. Det kan banken sige noget om. Et banklån er ofte billigere end en kassekredit.

Men generelt kan det være en god ide at du har lidt startkapital selv. Du bliver ret sårbar økonomisk set når du skal lånefinansiere alt. Det kan også være nemmere at tale med banken, når du selv har lidt penge med.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

Det er altid en besværlig start hvis man ingen penge har at skyde ind selv. Så vil det ofte være klogt og nødvendigt at lægge meget billigt ud. Du vil givet i sig selv opleve det meget vanskeligt at få kassekredit til at finansiere en opstart hvis ikke du har noget du kan stille i sikkerhed - ex et hus.

Varelager KAN være lettere at finansiere ved at det i sig selv stilles som sikkerhed, men du får næppe lån eller kassekredit til hele lagerværdien, men måske til del finansiering af lager. 

Det vil derfor nok i høj grad blive noget der giver sig selv når du taler med banken, men ha så god en forretningsplan som muligt + driftsbudget og likviditetsbudget med til samtalen, så ser du hvad der kan opnås

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 114
Fra  http://coolwatch.dk Skrevet kl. 12:15

hvilke type produkter påtænker du og hvilken lån størrelse?, er det kr. 10.000 så klarer du nok at betale det retur, kan også være at du kan lave en fordelagtig aftale med leverandørerne og først købe produkterne når du har et konkret salg.

God vind herfra

Interim løsninger og økonomisk sparring - http://okonomiplus.dk/

Tilmeldt 20. Mar 13
Skrevet kl. 12:19

Jeg ville også helt låne pengene frem for kassekredit, men mit problem er som sagt at jeg ikke har noget jeg kan stille som sikkerhed.

Jeg har været så uheldig at blive fyret fra mit arbejde, og har længe gået med planer om at åbne mit eget, så nu skal det være.

tak for alle svar! :) 

Tilmeldt 20. Mar 13
Skrevet kl. 12:34

Martin.S.:

hvilke type produkter påtænker du og hvilken lån størrelse?, er det kr. 10.000 så klarer du nok at betale det retur, kan også være at du kan lave en fordelagtig aftale med leverandørerne og først købe produkterne når du har et konkret salg.

God vind herfra

Det er primært salg af tøj, men også små accessories som øreringe osv. 

Tror desværre ikke 10.000 rækker, havde mere tænkt på 30-50.000, alt efter hvor stort jeg vælger at starte ud. 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:03

futuresucces:
Det er primært salg af tøj, men også små accessories som øreringe osv. 

Tror desværre ikke 10.000 rækker, havde mere tænkt på 30-50.000, alt efter hvor stort jeg vælger at starte ud. 

Du er sikkert opmærksom på det, men du går ind på et område hvor konkurrencen er ulidelig stor og du skal bruge en masse penge på markedsføring for, at trænge igennem. Sociale medier er på ingen måde nok.

Jeg ville absolut råde dig til, at se efter et andet område - men det kan selvfølgelig også være at du har noget unikt at tilbyde. Hvis du bare vil gøre så de 10.000 andre, så hold dig væk - tror virkelig markedet er mættet med de almindelige shops.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:06

Jeg er enig. Det er et marked med heftig konkurrence -- særligt online. Dels er du oppe mod en masser danske iværksætter, dels er du oppe mod store spillere som DBA, Ebay, og Amazon.

En mulighed kunne være at starte ud med drop shipping. Det vil nedbringe din risiko markant & du har mulighed for at se, om du kan få hul på markedet (uden nogen upfront-investering).

Fra Herning
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 38
Fra  E-ZHOPS ApS Skrevet kl. 20:27

Hej.

Vi startede vores webshop op med en kassekredit som startkapital.

Det var ikke noget problem for os at få vores kassekredit. Først på 50.000 kr. og senere udvidet til 100.000 og 150.000 kr.

Vi har ikke stillet nogen sikkerhed i hus eller lign. :-)

Så alt afhængigt af din bankforbindelse, så kan det lade sig gøre :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)