Hej folks, |
Jeg vil tro SKAT gerne vil have at i opgører en balance pr. overtagelsesdagen og at du så får den pris balancen giver anledning til.
Hej folks, |
Tak for svaret... |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej Jeg hopper lige på debatten et stykke tid senere... Jeg er en trediepart i et IS, og ønsker at træde ud. Virksomheden består af et kontant indskud, en gæld i form af en kassekredit brugt til indkøb af aktiver, samt afskrivninger af udstyr fra sidste skatteår. Hvad er mine forpligtelser i forhold til udtrædelse af sådan et forhold? Hvad skal jeg kræve og hvad kan de to andre parter kræve af mig? Kan jeg kræve mit indskud tilbagebetalt? Kan jeg med skattemæssig fordel udtræde pr 1/1 2010? Håber du kan hjælpe mig. På forhånd tak! |
Tyllesen...Luk I/S`et...opgør jeres respektive ejerandele, evt. skat mv. og start så op i nyt regi(enkeltmandsfirma)! |
Hvad angår evt. gæld, er det ikke nok en underretning til kreditorerne. Her skal der dels en klar godkendelse for at den der overtager virksomheden også kan overtage evt. gæld og at du ikke længere hæfter. Husk også at blive slettet fra brevpapir hvis du står på dette. For en god ordens skyld ville jeg også sætte en annonce i statstidende om at du udtræder. Det er fint nok at han vedgår gæld osv., men i tilfælde af hans eventuelle konkurs eller insolvens bør du være sikret på alle måder i forhold til kreditorerne.
|
Takker for så hurtig respons... |
Panduro...I/S`et kan ikke overtages, idet der kun er een interessent tilbage, og han skal så starte op som enkeltmandsfirma. Jeg kan ikke se nogen grund til alle dine forholdsregler, idet disse ikke kan bruges til noget, når vi taler en solvent lukning, hvor hver interessent hæfter for sin ideelle andel i I/S ´et! |