Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

37 timer/uge + selvstændig =umuligt???

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det umuligt at være selvstændig og samtidig holde sig til en arbejdsuge på 37 timer? Og hvorfor? Hvad bliver man presset af, hvad er det der ikke kan vente?

Jeg overvejer at starte en virksomhed, men er ikke sådan en der ville kunne trives med at arbejde 60-80 timer om ugen. Faktisk er det nok ikke realistisk for mig at arbejde mere end 37 timer om ugen og jeg går og tænker på om det lige præcis vil blive det der gør at jeg må droppe ideenConfused. Så håber der er nogen derude der vil dele lidt erfaring mht arbejdstidenSmile

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er på ingen måde umulig. Min mor hun er dagplejemor, hvilket vil sige at hun har 48 timer om ugen. Ved siden af de 48 timer ugen er hun vikar på et sted for handicappede. Hvor hun tit har uger, hvor hun har mellem 30-40 timer.

Så det er på ingen måde umulig.

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Arbejdstiden som selvstændig afhænger af flere ting, men det er i sidste ende op til dig selv hvor meget tid, energi og kræfter du vil ligge i din virksomhed. 

Du kan sagtens holde en arbejdsuge på 37 timer langt hen af vejen, det kræver i virkeligheden kun at du selv tilrettelægger dine ambitioner så du kan nå det du skal nå, på 37 timer om ugen.  Det er nærmest umuligt at komme med meget dybere indput når vi ikke har en fornemmelse af, hvilken branche du vil beskæftige dig indenfor.

Alt held og lykke med det, hvis du vælger at springe ud som iværksætter :)

/Jacob

Fra Godthåb, ved Aalborg
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 163
Fra  NJKI ApS Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du VIL, så KAN du ;)

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du behøver ikke at være gift med dit job, selvom du er selstændig, men brander du for det du laver, vil du nok automastisk komme til at bruge mere end 37 timer om ugen.

Det er selfølgelig også et sprgsmål om planlægning og så hvad skal du åbne/lave. Vil du åbne en smørrebrødsbutik som har åbent fra kl. 7:00 til 18:00 alle dage eller vil du være konsulent og køre ud til folk efter nærmere aftale.

Det er jo også tit en hobby det at være selstændig, og hvad er så arbejde og hvad er fritid, hvad er opsøgende arbejde og ..... Når jeg bruger tid på LinkedIn så mener jeg selv det er hobby, men jeg er på for at holde kontakten til nuværende kunder og gerne få nye !!

MVH

Peter ( som så er på et forum for selstændige kl. halv elleve om aftenen !! )

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vigtigste er, at du brænder for idéen, så skal lysten til at arbejde mere end de 37 timer ved siden af dit faste job nok komme.

Det afhænger selvfølgelig også af hvilke tidspunkter du skal arbejde for din egen virksomhed, og om du kan drive den udenfor de almindelige arbejdstider eller skal benytte 8-16, hvor du selv arbejder.

Dertil er der også andre ting som kan spille ind:

Har du en familie som kræver opmærksomhed hver dag?

Hvor meget søvn har du brug for?

Din transport tid frem og tilbage på arbejdet.

+ Sikkert en masse andet alt efter hvordan man er som person.

Personligt arbejder jeg 50 timer om ugen i mit faste arbejde med (13 timers interessetimer), og derudover driver jeg 2 virksomheder. Dette er muligt for mig, da jeg ikke til dagligt har forstyrrelser, og jeg kan kombinere mit faste arbejde med en af mine virksomheder.

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Arbejdstiden som selvstændig afhænger af flere ting, men det er i sidste ende op til dig selv hvor meget tid, energi og kræfter du vil ligge i din virksomhed. 

Du kan sagtens holde en arbejdsuge på 37 timer langt hen af vejen, det kræver i virkeligheden kun at du selv tilrettelægger dine ambitioner så du kan nå det du skal nå, på 37 timer om ugen.  Det er nærmest umuligt at komme med meget dybere indput når vi ikke har en fornemmelse af, hvilken branche du vil beskæftige dig indenfor.

Alt held og lykke med det, hvis du vælger at springe ud som iværksætter :)

/Jacob

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

JacobN:

Hej,

Arbejdstiden som selvstændig afhænger af flere ting, men det er i sidste ende op til dig selv hvor meget tid, energi og kræfter du vil ligge i din virksomhed. 

Du kan sagtens holde en arbejdsuge på 37 timer langt hen af vejen, det kræver i virkeligheden kun at du selv tilrettelægger dine ambitioner så du kan nå det du skal nå, på 37 timer om ugen.  Det er nærmest umuligt at komme med meget dybere indput når vi ikke har en fornemmelse af, hvilken branche du vil beskæftige dig indenfor.

Alt held og lykke med det, hvis du vælger at springe ud som iværksætter :)

/Jacob

hov, der var hikke i computeren.. beklager :)

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke umuligt. Jeg er studerende og det er 37 timer om ugen UDEN lektier. Jeg kan saktenes drive min webshop. Men det kommer jo også an på hvordan du vil prioritere din tid :D

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

25øre:
Er det umuligt at være selvstændig og samtidig holde sig til en arbejdsuge på 37 timer?

Det er bestemt ikke umuligt - i hvert fald ikke som et gennemsnit.
Men som selvstændig vil du ofte opleve forskellige spidsbelastingsperioder og perioder med mindre aktivitet.
Når en stor kunde sætter en stram deadline, skal man være virkelig selvsikker for at meddele kunden, at han desværre må vente til du er færdig med at lave moms. Det er dér du vil blive presset.

Hans 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)