Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DKK / Euro i Analytics / Adwords

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et problem med valutaen i Google Analytics / Adwords

I Adwords er alle beløb opgivet i DKK. I Analytics er alle salg også opgivet i DKK.

Men når jeg kigger i Analytics og vil se hvor meget salg mine Adwords annoncer genererer, så viser den Adwords-udgiften (Pris) og CPC i Euro,

Der står godt nok 0,20 DKK ved klikpris, men det er reelt 0,20 Euro. Dvs. prisen reelt skal ganges med 7,45, det samme skal CPC og investeringsafkastet skal divideres med 7,45

Hvordan ændrer jeg dette?

 

  

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften, det er også lidt gemt, så det kan være svært at finde.

Rene Godskesen:
Hvordan ændrer jeg dette?

Når du er logget ind i din analytics account skal du trykke på -> Administration -> den profil det skal være gældende for -> profil indstillinger -> og her i det 6. felt kan du ændre mellem 31 forskellige valutaer .

Med venlig hilsen

- Paul Julius Engel

Paul Julius Engel - Visually creating your complex thoughts & ideas. 

|Web-designer | It-programmer | Online Marketing & sales|

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

P.Julius Engel:

Når du er logget ind i din analytics account skal du trykke på -> Administration -> den profil det skal være gældende for -> profil indstillinger -> og her i det 6. felt kan du ændre mellem 31 forskellige valutaer .

Tak for svaret, men den står allerede til DKK.

For mig lyder det som om at Analytics ikke ved at de data der kommer fra Adwords er i Euro, hvorfor Analytics skriver CPC 0,20 DKK, når det burde være 0,20 Euro (som den så burde vise som 0,20*7,45 DKK)

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene Godskesen:

Tak for svaret, men den står allerede til DKK.


Træls, tænkte nok at det ikke var så simpelt.

Rene Godskesen:
For mig lyder det som om at Analytics ikke ved at de data der kommer fra Adwords er i Euro, hvorfor Analytics skriver CPC 0,20 DKK, når det burde være 0,20 Euro (som den så burde vise som 0,20*7,45 DKK)

Det der undre mig lidt er hvor den overhovedet får euro fra ? Har du på et eller andet tidspunkt indstillet noget til euro, enten ved opsætning af brugeren eller lignende ? 

Hvis det er, kan du eventuel prøve at sætte valutaen til euro, hvad der så sker.

Mvh - Paul Julius Engel

Paul Julius Engel - Visually creating your complex thoughts & ideas. 

|Web-designer | It-programmer | Online Marketing & sales|

Fra Hjørring
Tilmeldt 11. Feb 06
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

P.Julius Engel:
Det der undre mig lidt er hvor den overhovedet får euro fra ? Har du på et eller andet tidspunkt indstillet noget til euro, enten ved opsætning af brugeren eller lignende ?

Du har ret... Adwords-kontoen er i tidernes morgen oprettet i Euro og det kan ikke ændres efterfølgende. Så eneste mulighed er en ny konto, som jeg ser det. Hvad det så evt. kan give af problemer, ved jeg ikke.

StylingShop.dk - design dit eget postkasseskilt 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene Godskesen:
Du har ret...

Sådan, løst ved andet forsøg :)

Rene Godskesen:
Så eneste mulighed er en ny konto, som jeg ser det. Hvad det så evt. kan give af problemer, ved jeg ikke.

Ja korrekt, adwords tillader ingen ændring. Her ville jeg anbefale at lave en ny,(ikke slette den primære endnu!) så med den primære invitere den sekundære account ved : Adwords -> My account -> account acces -> invite other users. (Her kan du så slette den primære hvis det er). Så burde du overtage alt som det er.

Sådan løste jeg et lignende problem engang.

Mvh P.J.Engel

Paul Julius Engel - Visually creating your complex thoughts & ideas. 

|Web-designer | It-programmer | Online Marketing & sales|

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)