Hej Aminoer, Jeg har tænkt meget over at flytte til München og bo der i et stykke tid, men har nogle forskellige spørgmål, som jeg håber at I kan hjælpe mig med. Jeg er selvstændig coach, og vil selvfølgelig gerne arbejde derovre som coach for virksomheder og for private kunder. 1. Skal jeg registre mit firma i München, selvom jeg arbejder som freelander ? 2. Hvordan er omkostninger derovre mht. til bolig osv. Jeg håber at I kan hjælpe mig lidt på vej, da det er min drømme at bo og arbejder derovre som selvstændig :-) |
München ligger nede ;D
Bow:1. Skal jeg registre mit firma i München, selvom jeg arbejder som freelander ?
Ja det vil nok være den optimale løsning, hvis du også bor i Tyskland. Du kan komme igang for 20 euro...
Bow:2. Hvordan er omkostninger derovre mht. til bolig osv.
Nu er det en giga stor by, så det kommer nok an på, om du vil bo i centrum eller om du vil bo ude i yderzonerne... Men du skal nok regne med 5-800 euro som minimum, hvis du vil bo nogenlunde. Prisen stiger jo tættere på centrum du kommer, mens prisen tilsvarende falder, jo længere du bevæger dig væk...
Har du overvejet at søge på f.eks immobilienscout24.de?