Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil flytte fra Danmark til München, spørgsmål ang. firma

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har tænkt meget over at flytte til München og bo der i et stykke tid, men har nogle forskellige spørgmål, som jeg håber at I kan hjælpe mig med. Jeg er selvstændig coach, og vil selvfølgelig gerne arbejde derovre som coach for virksomheder og for private kunder.

1. Skal jeg registre mit firma i München, selvom jeg arbejder som freelander ? 

2. Hvordan er omkostninger derovre mht. til bolig osv.

Jeg håber at I kan hjælpe mig lidt på vej, da det er min drømme at bo og arbejder derovre som selvstændig :-) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 02:15

München ligger nede ;D

Bow:

1. Skal jeg registre mit firma i München, selvom jeg arbejder som freelander ? 

Ja det vil nok være den optimale løsning, hvis du også bor i Tyskland. Du kan komme igang for 20 euro...

Bow:

2. Hvordan er omkostninger derovre mht. til bolig osv.

Nu er det en giga stor by, så det kommer nok an på, om du vil bo i centrum eller om du vil bo ude i yderzonerne... Men du skal nok regne med 5-800 euro som minimum, hvis du vil bo nogenlunde. Prisen stiger jo tættere på centrum du kommer, mens prisen tilsvarende falder, jo længere du bevæger dig væk...

Har du overvejet at søge på f.eks immobilienscout24.de

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 15:42

Tak for dit svar, nu er jeg helt grønt i området, men kan du fortælle mig, hvor jeg kan registre mit firma, hvilken hjemmeside ? :-) 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:52

Bow:

Tak for dit svar, nu er jeg helt grønt i området, men kan du fortælle mig, hvor jeg kan registre mit firma, hvilken hjemmeside ? :-)