Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bruge logo fra illustrator

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften lyder, har jeg lavet mig et logo i adobe illustrator, som jeg gerne vil bruge til min hjemmeside. Men jeg har bare ingen ide om, hvordan man gør. Altså hvordan man tager det ud af illustrator og gør det til et billede. (Logoet består af flere dele). Jeg vil gerne bruge som der, hvor Amino.dk har deres logo. Og kan det godt lade sig gøre, at bruge logoet istedet for det foldede før en hjemmesides URL?

Ville blive super glad, hvis I kunne hjælpe mig med dette Big Smile

Fra Copenhagen & London
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Norvos / Noriovs.com Skrevet kl. 13:08

hej Tommy

Du skal gemme logo'et paa en Transparent/Gennemsigtig background og gemme det som PNG fil.

Haaber det er svaret paa dit spoergsmaal.

Mvh Ruben

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19

Det er muligt, at det er svaret, men som den newbie jeg er, aner jeg ikke hvordan man gør det der Embarrassed

Kunne du måske gå ned i detaljer, hvordan man gør det der?

Fra Copenhagen & London
Tilmeldt 23. Mar 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Norvos / Noriovs.com Skrevet kl. 13:32

Sorry!!!

Jeg gar ud fra alle ved det samme som mig, det er en darlig vane. 

Du har logoet abent i Illustrator som det skal vare ikke? og ved du hvor man gemmer henne i Illustrator?

Hvis du gor:

Aben logoet i Illustrator ga op i File>Gem som>filtype:PNG

beklager de mangledne danske bogstaver :D

Fra Glamsbjerg
Tilmeldt 17. Dec 10
Indlæg ialt: 192
Fra  Main Media Skrevet kl. 13:33

Fra illustrator kan du eksportere til PNG, som du derefter kan benytte på hjemmesiden

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55

File>save for web and devices

Der kan du gemme det til web brug. Men ellers er det bedste at åbne det i photoshop og gøre det der (på samme måde)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var da et par ret forvirrende/forskellige forklaringer du har fået på noget ellers simpelt.

- Som Tommy siger så skal du eksportere det.

File -> Export (vælg format - jeg bruger .PNG når det er til web - og det er også det formater jeg omtaler herunder)

- Derefter åbner der et vindue hvor du kan vælge resolution (72 ppi er faktisk nok, når det bare er et logo der skal sidde på hjemmesiden = PPI = pixel per inch... Jo højere PPI jo større filstørrelse, og derfor er det at foretrække at vælge en så lav PPI uden at gå på kompromis med den synlige kvalitet, da det jo har en påvirkning på loadtime, et enkelt logo har dog ikke den store effekt, men det er alligevel dumt at lade være med at tænke over det)

- I det vindue står der også "Background" og der skal du bare vælge "Transparent"

- Anti-aliasing behøver du ikke at bekymre dig om så længe det bare er på hobbyplan, men det har noget at gøre med hvor "glat" logoet ser ud i kanterne

Og så klikker du bare "OK" og så er filen gemt, og klar til at bruge på web

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50

Mange tak for Jeres svar. Jeg har fået gemt logoet med succes, men hvordan lægger jeg det ind på min hjemmeside?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37

Kære Aminoer

Jeg er rendt ind i et nyt problem. Jeg har fået gemt logoet som det skulle være, men jeg har nu tilføjet min hjemmesides navn til logoet, som jeg vil bruge i min header. Alt er gået fint, jeg mangler bare at gemme det. Men jeg vil gerne have, at dette billede skal have en baggrundsfarve, så jeg gik ind i filer > eksporter > gem og derefter ved "bagrundsfarve" har jeg valgt den ønskede farve. Alt viser sig at være godt, lige indtil jeg gemmer det og billedet ingen baggrundsfarve har Crying

Hvad har jeg gjort galt?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10

Lav i stedet et nyt layer, som du trækker ned under det layer hvor selve logoet er.

Og derefter laver du en firkant der fylder hele papiret i det nye layer, og så giver du bare den firkant den farve du ønsker, som baggrund.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)