Hej Aminoer :-) Min elskede telefon har netop tabt et slagsmål til en brosten :-/ Så nu skal jeg have en ny. Mit spørgsmål er så, om det giver mening at trække noget af udgiften fra i min enkeltmandsvirksomhed når telefonen skal bruges både privat og til mit eget firma. Jeg har, udover min enkeltmandsvirksomhed, et fuldtidsjob hvor jeg allerede har fri telefon med dertilhørende beskatning. Som jeg forstår det, kan jeg købe telefonen via min eget firma, trække momsen 50/50 fra og trække hele beløbet af telefonen fra? Skal jeg stadig beskattes af denne telefon? Eller kan jeg kun blive "ramt" af beskatning af fri telefon een gang? (Selve abonnementet kører jeg iøvrigt 100% privat - og trækker heller ikke udgifter fra i enkeltmandsvirksomheden selvom det også er den telefon jeg bruger der). Hvad er smartest? Kan jeg trække noget fra med god samvittighed som stadig giver mening ? Jeg er ikke interesseret i noget gråzone halløj - men vil da selvfølgelig gerne spare hvor jeg kan - især fordi det er lidt svært at drive virksomhed uden telefon ;-) P.s.: Det skal lige siges jeg har fint overskud i mit lille firma, så det er ikke fordi jeg bruger alle firmaets penge på nice-to-have :-D |
Du bliver kun beskattet af fri telefon EN gang uanset hvor mange firmaer du måtte ha den i - så det er bare at købe og trække momsen som foreslået hvis det svarer nogenlunde til andel firma og privat - intet gråzone i det
vh