Min ven og jeg, har længe gået og tænkt på at starte vores egen internet butik, hvor vi skal sælge vores eget tøjmærke, vi har endnu ikke den store viden på området, men ved hvad det vil sige at gå i fedt tøj :) Vi søger feedback på vores ide, om at få skabt en brand der er lidt anderledes, moderne og for unge.
Endvidere vil vi gerne have lidt gode råd til at hvordan vi kommer rigtig i gang, og hvordan vi skal gribe tingene an.
Hejsa, lyder super spændende. Find evt. forretningsplan online fx startvaekst.dk og udfyld denne, det skal nok få jer i gang med de første debatter internt mht. opbygning, finansiering, tidsforbrug, målgruppe etc.
Jeres Differentieringsgrundlag er vigtigt: Hvad er det der gør netop jeres tøjmærke/virksomhed super fed og anderledes?
En forretningsplan er en god idé som "tjekliste".
Derudover vil jeg foreslå at I laver nogle "mock-ups" af jeres hjemmeside, så I kan få feedback på det I har tænkt jer (og undgår at "nørde" for meget med ideer, der ikke er essentielle for jeres forretning). Få en bestyrelse hurtigst muligt, eller mennesker fra jeres omgangskreds som kan være kritiske.
Husk altid at have det sjovt når I arbejder. God arbejdslyst og påske!
I går ind på et marked som flere tusinde prøver hvert år og som igen lukker - nærmest ingen lykkes.. Men det er da absolut et spændende område, men hvis I blot vil indkøbe almindelige t-shirts og prøver, påføre dem jeres logo/tryk, så er det simpelthen ikke nok.
Som en anden skriver, så skal I virkelig differentiere jer og anderledes tryk på trøjerne er slet ikke nok..
Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.