Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed muligheder for en Bestyrelsesformand?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

God aften folkens. 

Jeg har lige TO hurtige spørgsmål.

1. Kan en enkeltmandsvirksomhed have en bestyrelsesformand? ( og en direktør/driftsleder)

2: Kan en anden person have anparter i firmaet også? (det drejer sig om 25-50%)

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 222
Fra  http://www.lokalmåtteservice.dk Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Et selskab som f.eks. et ApS eller A/S kan have en bestyrelsesformand, men eftersom det er et enkelmandfirma, så er der kun en ENKEL der bestemmer og det er dig.

Hvis du opretter et ApS som vist koster kr. 80.000 så kan andre skyde f.eks. 40.000 ind som vil svarer til 50% af selskabet.

Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

-Casper-:
1. Kan en enkeltmandsvirksomhed have en bestyrelsesformand? ( og en direktør/driftsleder)

nej

-Casper-:
2: Kan en anden person have anparter i firmaet også? (det drejer sig om 25-50%)

en personlig virksomhed for 2 eller flere personer hedder et I/S så man kan godt ha flere ejere uden at stifte selskab, men jeg vil bestemt også anbefale et ApS - Bliver det I/S som er "gratis" så skal der i alle fald laves en supergod overenskomst om rettigheder og pligter og man skal virkeligt stole på hinanden med personlig solidarisk hæftelse 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

-Casper-:
I sidste ende vil det vel være bedst med Holdingselskaber ??

Du tænker på at hver af jer har et holding ApS som kan trække overskud fra drifts ApS op - i sikkerhed for problemer i driften? Det KAN være en god løsning men som med alt andet er der jo den bagdel, at der så skal skydes 80 t ind fra hver af jer - og de bruges så til at stifte drift med OG der er jo administration og regnskab for hvert firma man laver. Det er derfor valget mellem "keep it simple" hvis der ikke er voldsom aktivitet og risiko eller den mere forkromede holding løsning. Du kan læse om holding med drift i DETTE LINK som beskriver det forløb inkl. lidt om stiftelse og samlet kapitalkrav (I skal af med 80.000 hver til jeres holding hver i sær og det er så holdings kapital der stifter drift -så ialt 160.000 for alle tre OG det er jo investering i jer selv, ikke en omkostning men for mange lige så sjovt som at investere i APM aktier, at investere i egene anparter)

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Men hvis jeg har forstået alt det med holdingselskaber rigtigt så behøver vi ikke at indskyde alle 80.000 i datterselskabet når vi er to? det burde vel at være nok med 40.000 fra hver?. 

Det vil jo give os 40.000 i hver vores holdingselskab.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs linket så har du svaret. I hvert holding SKAL der være ApS kapital på 80.000 kr - dem skal i skyde ind med beskattede midler. Så må hver holding tage 40.000 af disse og skyde ind i stiftelse af et drifts ApS. Derved har drifts aps sine 80.000 på plads og holding har nu hver 40.000 kr fra jeres stiftelse tilbage OG anparter i drift til en værdi af 40.000 så de har også 80.000 kr

Det er kun ved ET holding til ET driftsselskab man kan gøre det - man kan ikke forsætte nedad og lade drift stifte et nyt drift som det ejer men fra ET holding til ET drift er det lovligt, ud fra netop anerkendelse af behovet for holding

80.000 fra hver af jer, men I kan også bare ha ET holding som I ejer ½ hver, så er det kun 40.000 fra hver ind i det, og det ejer så drift. Så kan I dele overskud fra holding eller gemme pengene til senere deling der

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 14. Jan 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom jeg kan se, at du allerede har fået gode links omhandlede bl.a. holdingselskaber, og hvordan sådan nogle hænger sammen, vil jeg lige tillade mig at give dig endnu et:

http://www.ret-raad.dk/Offices/Kobenhavn/Business/Selskaber-og-rekonstruktion/Holdingselskaber.aspx

Siden er ejet af en erhvervsadvokat og er en super hjælp. Derudover kan du også finde svar på dine spørgsmål omkring enkeltmandsvirksomheder og mange andre selskabsformer. :-)

Jeg vil dog råde dig til at tænke grundigt over, hvorvidt det overhovedet er nødvendigt med holding, da det ikke altid er en fordel.

Held og lykke med foretagendet!

K.H.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)