Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

trappevask kan du hjælpe mig??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ja det eneste jeg faktisk godt kunne tænke mig hvis det er en som er sindssyg god til at regne og så sende en privat besked med hvordan du regner ud når du skal gi et tilbud på rengøring ejendomservice trappevask?? her vil jeg vise hvad jeg mener

pris på trappe 150 ink moms 4 sal fejning vask

gård fejning 200 ink moms

løn lad os sige det tager en time 180

 

det vil sige 530 ink moms hvor meget er momsen og nogen som kan vise helt præsis hvordan det skal stå når man giver sådan et tilbud på sådan noget

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Lars

Hvis du skal finde moms beløbet af et beløb som indeholder 25%  moms skal du gange med 0,2

skal du lægger moms til et beløb der er ex moms skal du gange med 1,25

 

Eksempel

Find moms:

530 kr inkl moms x 0,2 = kr 106,00, således finder du momsbeløbet her har du momsbeløbet på de 106 kr, således hedder beløbet Ex moms 424,00

 

Læg moms til:

424 kr Excl moms x 1,25 - momsen er således 106 kr, og du lægger ex moms 424 sammen med momsbeløb 106 det giver 530 kr.

 

dette kan du gøre med samme formel på alle tal.

 

Sælger du eksempelvis ydelse til et andet firma, skal du huske altid at regne tilbud i EKSL moms, sælger du ydelser til private skal din pris være INKL moms

eksempel:

tekste                                pris 

______________________________

Trappevaske              Kr. 120,00

Fejning af gård           Kr. 160,00

Time løn                    kr. 144,00

 

Samlet                       kr. 424,00

25% moms                 kr. 106,00

______________________________

total                           kr. 530,00

 

Håber det gav dig hjælp, det er blot lige for at skitsere op - det kræver dog at du får sat det op som du vil have det, samt at du får alle de relevante oplysninger ført ind i enten din faktura, eller det tilbud som du vil bruge det til. - jeg er ikke helt klar over om det er disse info du søger!

held og lykke!

Atb 

Bo

 

Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

bo jeg er meget ivrig efter at lærer ny så der lærte jeg hvordan man gør med moms og det meget for mig :D mange takker håber jeg kan vende tilbage til dig hvis jeg for flere spørgsmål og ved ikke om du kan måske sende til min mail hvor hvis du ved hvordan hvis man laver en faktura til et firma hvordan det så skal stå??

 

Tilmeldt 14. Feb 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

nu hvor du skriver skal du huske altid at regne tilbud i EKSL moms, sælger du ydelser til private skal din pris være INKL moms det eksp du har lavet er det så eksl moms eller inkl moms??

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)