Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Optimere varelager

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg overvejer at skrive en opgave indenfor supply chain management af webshops (universitet). Det der interessere mig er potentialet for at optimere varelageret og dermed webshoppens profitabilitet. Dvs. hvor mange produkter skal der købes, hvornår, hvor ofte og hvilken pris skal de sælges til (sæson osv.) for at undgå at ligge inde med restlager eller binde for meget kapital i produkter.

Jeg har dog ingen idé om hvorvidt det er et stort/interessant problem for ejere af en større webshop? Arbejder folk allerede med et excel ark hvor man prøver at optimere disse ting?

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Nogle store webshops er integrerede med et ERP-system (Enterprise Ressource Planning), som kan optimere varelageret. Der kan tilkøbes moduler, som kan integreres med ERP-systemer, som kan optimere varelegeret yderligere i forhold til servicegrad, præsentationslager, ordercyclus, fragtgrænser, sæsonprofiler, prognoseberegning og andre vigtige logistiske parametre.

Det er et stort og interessant problem for store virksomheder, som også har en webshop. Der findes sikkert også mellemstore webshops, som har avancerede regneark som hjælpeværktøj til dannelse af ordreforslag.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)