Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prestashop Opdatering

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Vi fik lavet en ny webshop i systemet Prestashop for 2 år siden, og blev lovet et af markedets absolut bedste Webshopløsninger, og bla at vi nu fik en fremtidssikret løsning!

Allerede kort efter at vi havde taget webshoppen i brug meldte de firma som styrer vores ADW anoncering ud at Google analytic kun delvis fungerede sammen med systemet, og de kunne give os nøjagtigt statestik om vores salg via deres annoncering pga dette! De mente at vi havde fået leveret vores shop i en ældre version af Prestashop, og at det var for dårligt af vores leverandør af shoppen!

De snakkede dog meget udenom dette, og da vi ikke selv har den store viden om det, kunne vi ikke vurdere hvem der havde ret.

Shoppen er lavet i Prestashop Version 1.3.1.1 - 2.861s står der på webshoppen.

Nu har vi så et par nye moduler der skal lægges ind i shoppen, og det kan ikke gøres i vores gamle version siger firmaet der jo har lavet vores "fremtidssikrede shop" jeg har så spurgt om de ikke bare kan opdatere shoppen, og det kan de selvfølgelig godt, dog er det meget besværligt, og de skal så have 30 timer for at opdatere shoppen, og opdatere de moduler der allerede er koblet på shoppen, og lægge et modul til Ibill på shoppen også !!

Så er det lige jeg vil høre om der er nogen herinde som kan fortælle om det er rimeligt at det skal tage så lang tid at opdatere vores prestashop til en ny version, og tilpasse nogle moduler?

Jeg mener egentlig ikke at det er rimeligt efter kun 2 år med vores Prestashop at leverandøren nu siger at det skal kodes forfra næsten som om de skal lave shoppen helt forfra igen, men han har måske ret?  men har han nu det så mener jeg godt nok han har lovet for meget da han solgte os shoppen for 2 år siden.

Er der nogen der kan fortælle mig lidt om det kan være rigtigt at det tager 30 timer at opdatere en sådan Prestashop?

MVH

Flemming  

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 17:21

Realistisk set tar det cirka et par timers arbejde, og hvis man starter med at lave den på en lokal server, så behøver jeres shop i praksis ikke være nede i mere end et par timer.. Altså du siger 30 timer ? Mener du 30 timers Arbejde eller at butikken måske er nede i op til 30 timer ?

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:25

Hej.

Alt efter hvor meget du har på din webshop ?. Så vil jeg ikke mene 30 timer er helt urealistisk at bruge på det. Og det er muligvis billigere at få lavet en ny.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Harboøre
Tilmeldt 8. Jul 07
Indlæg ialt: 106
Fra  DecoyUniverse.com Skrevet kl. 17:32

Hej Michael

Nej de siger det er 30 timers arbejde på shoppen, og at det tager så lang tid da vi har 250-300 produkter der skal flyttes over også, og at nogle af de eksisterende moduler også skal opdateres for at passe

mvh

Flemming

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 17:49

Okay, jeg arbejder ikke i prestashop, men det lyder da helt vildt hvis de ikke bare kan kopiere databasen over , eller blot opdatere systemet .. Og løbende opdatering af systemet er vel en del af det du betaler for til din host ?

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 17:50

Flemming Ørts:
og at nogle af de eksisterende moduler også skal opdateres for at passe

Ja det må så være alle moduler, hvis det da er 1.5 versionen du skal op i.

Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 33
Fra  Billigmagento Skrevet kl. 17:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Skift til Magento :D

Det vil aldrig tage 30 timer at opdatere.

MVH

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:18

Billig-Magento:
Skift til Magento

Hvad har det med Prestashop og gøre ?. Hvad har det med trådstarters spørgsmål at gøre ?. Vil du ikke selv kalde det Spam det du laver der ?.

Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 18:24

Hvordan kan det være spam ?

Trådstarter virker ret utilfreds over måden det åbenbart fungerer med prestashop, så jeg føler da også en hvis trang til at få ham til at blive kunde hos mig i stedet så han kan komme videre uden alle de problemer .. Jeg kan sagtens forstå at man byder ind med andre muligheder som ikke ville skabe samme problem for trådstarter da det i sidste ende også kan være en løsning på et tilsyneladende ret omfangsrigt problem.

Jeg har aldrig arbejdet med prestashop så jeg aner slet ikke noget om systemet, men syntes da at der er mange der roser det ret meget herinde, så jeg kan slet ikke se hvorfor en opdatering skulle tage en kyndig 30 timer at lave.

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 18:34

Michal Johansen:
Jeg har aldrig arbejdet med prestashop

Hvorfor er det så lige at du svarer på spørgsmål om Prestashop ?. Du fører dig jo ellers frem som ekspert i dit første svar her i tråden ?.

Og hvis du bare kendte lidt til Prestashop ville du også være klar over at den selv opdaterer idag. Men det kunne den ikke i 1.3 versionerne.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)