Hej alle aminoer Jeg har brug for lidt hjælp. Jeg fik en kontakt til et designfirma som skulle lave en ny hjemmeside for et firma hvor min kammerat arbejder. De skulle have hjælp til at få designet til at spille sammen med Joomla. Jeg modtager oplæget på PDF, og ser hurtigt at der er nogle ting, som ikke er brugervenlige. Jeg laver så et oplæg, og fortæller klienten at jeg ikke vil have, at vi fjerner brugervenligheden, men selvfølgelig holder fast i de gode ting, som de har designet. Laver oplægget så det er tilgængeligt under mit domænenavn. Vi taler frem og tilbage, og efterfølgende vender de tilbage, at de ikke vil have at jeg kommenter på brugervenlighed etc. på deres designs. Jeg skal bare lave det som de vil have. Det beslutter jeg mig så for, at det vil jeg ikke ligge navn til. Nu efter ca. 3 måneder, så har de fået ny hjemmeside. Og denne ligner 99% af det jeg har lavet. Og alt hvad jeg påpegede til dem, er lavet om!!! Hvordan skal jeg forholde mig i denne situation? Jeg mener klart det er "tyveri" af mit design, og sidder med en rigtig dårlig smag i munden over, at være taget med "bukserne nede" for gratis bistand!!! Hvad siger i? |
bonusinfo: klienten har brugt et andet firma til opgaven kan jeg se! Og denne er nu lavet i ren HTML, så igen, dårligere brugerflade, men denne gang for kunden:)