Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købsaftale med overtagelse af medarbejder

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 06:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Så er købsaftalen kommet, og ser ud til, at alt er som aftalt, skal brugen en advokat til, at kigge den igennem - vil gerne bede jer om anbefalinger, da der er en ansat med i købet, vil jeg gerne kunne rådes herom. samt til ny lejekontrakt af leje mål. (jeg bor i københavn)

Jeg vil købe en frisør salon der ligger i København City, som sagt skal jeg overtage en ansat, grundet virksomhedsoveredragelseloven. Jeg har herinde fåret det råd, at tag en samtale med hende, og den er planlagt, og bliver i dag. Som udgangspunkt, var planen at fyre hende første arbejdsdag, da jeg ikke ville have ansatte, men kun leje stole ud, men efter debat og gode råd herinde, har jeg besluttet mig til, at se positivt på det, og prøve at finde en løsning på det. Jeg har i den forbindelse brug for retningslinjer og regler, jeg vil i den forbindelse kontakte frisørforbundet for, at finde ud af de regler der er ved overdragelsen, jeg har se overenskomsten - men der står intet om overtagelse og forpligtigelser i forbindelse af overdragelsen af ansat.

Yderen mere tænker jeg også at jeg skal sikker mig, at alt A-Skat, Feriepenge osv. er indbetalt af tidligere ejer, så jeg ikke kommer til at hæfte for det.

Er der ellers noget jeg skal være på forkant med ?

Mvh Susanne 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 08:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne,

Tillykke med din handel - og ja, der er temmelig meget at holde styr på. Du skal være registreret hos Skat som arbejdsgiver med ansatte og A-Skat. Vil anbefale dig at tilmelde dig Letløn, Danløn eller tilsvarende - da de for et meget lille gebyr (tror det er 30,- kr.) håndterer alt omkring A-Skat, feriepenge, pensioner, ATP og alt hvad der nu hører til. Du skal i forbindelse med etableringen af A-skat aftalen og Letløn have en såkaldt OS aftale, som du underskriver og sender til din bank. De sender den så til banken efterfølgende!

Omkring din kontrakt, så kan jeg KUN anbefale følgende, som jeg selv bruger med glæde:

Steen Fosvig
Advokat (L), LL.M., HD

Advokatfirmaet Fosvig
CVR-nr.: 3305 9973
Hvedemarken 2, 3520 Farum
www.advokatfirmaet-fosvig.dk
Telefon: 4495 5766 | Fax: 4495 6966 | Mobil: 2879 1737

Go' fornøjelse

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)