Ideen var min, jeg har lavet webshoppen, jeg har forhandlet indkøbspriser, jeg har bestilt varerne hjem, jeg har oprettet firmaet, jeg har sat oppe til langt ud på morgenen hver nat for at lave hjemmesiden, og jeg har betalt det hele. Han har: ikke lavet en skid. Han har så heller ikke haft mulighed for det da han har været i Moskva med sit studie, og det med webshoppen har taget fart mens han var væk. Men vi har aftalt at det er et firma vi styrer SAMMEN, og at han ikke har kunne bidrage med noget i starten har jeg vidst fra start. Så det er fint nok. Hvor mange % af firmaet skal jeg "sælge" til ham? Hvis han f. Eks får 50% så kommer han til at betale halvdelen af alle de udgifter jeg har haft indtil videre. Hvad vil være mest fair overfor mig? Jeg er nødt til at lægge venskaber lidt til side, og så handle professionelt i den her situation. Hvad havde i gjort? |
Hej.
Kan han ikke "købe sig ind"?
Som jeg har forstået, så indskyder man ved I/S en del hver.
Din del kunne være knowhow, varelager, hjemmeside osv, mens hans andel kunne være kontanter?
På den måde får du lidt betaling for dit arbejde hidtil?
Jeg ved ikke, om det er praktisk/lovligt muligt, men det er i mine øjne en fair løsning?
Jeg står selv i lidt samme situation. Jeg er dog ikke nået helt så langt med min shop, - har dog brugt en del tid og penge.
Pøj pøj med det.
God påske
Mvh
Chris