Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshopløsning til unge iværksættere med lav startkapital

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 32
Fra  DinTanktop.dk Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nu har jeg efterhånden undersøgt og undesøgt alverdens hjemmesider, for at finde den bedste løsning i forhold til opstarten af webshop.
Vi har ikke den største etableringkapital, da vi er studerende, men vi vil gerne vide hvad i synes der er bedst.

Jeg har indtil videre fundet to modeller som jeg vakler i mellem.

En lånt webshop, hvor man betaler månedlige ydelser for at en virksomhed (f.eks. DanDomain), hoster weshoppen for en.

http://blog.dandomain.dk/?p=431

Her er der, som jeg kan forstå, ingen stor omkostning lige når man opretter, hvilket er dejligt for vores projekt. Men til gengæld er der månedlige ydelser, som er forholdsvis høje, hvis man planlægger at holde shoppen kørende i lang tid. Vi har ikke den største tekniske snilde, så derfor vil vi gerne finde et sted hvor der er styr på det hele, og som jeg kan læse omkring DanDomain f.eks., så har de stort set alt man skal bruge. Inkl. i prisen. 

Den anden model jeg vakler med, er at købe en færdiglavet webshop, fra f.eks. MD-solutions.

http://md-solutions.dk/index.php?route=product/product&product_id=51

Her ligner det også at alt er inkl., men jeg har lidt svært ved at se om der er andre omkostninger ved siden af. F.eks. til betalingmodulet og evt. aftaler med ePay og NETS. Her er der til gengæld et lidt større engangbeløb, men på længere sigt er det jo selvfølgelig billigere. Jeg har søgt lidt rundt omkring på nettet efter lignende løsninger, men har ikke rigtig fundet noget til samme pris. Det er derfor jeg er lidt mistroisk omkring det tilbud, da mange andre steder koster en webshopløsning mindst 6-7000 kr. 

Hvad er jeres synsvinkle omkring disse to tilbud? Og hvad er jeres råd til at vi skal gøre?

Er det realistisk at man kan få en webshop til 3500 kr.? Eller er det bare noget utroværdigt møj, som ikke rigtig ligner noget?
Samtidig, er der mange skjulte omkostninger, som vi som unge iværksættere ikke lige kan få øje på/kender til?

På forhånd tak for svar.

Mvh.
Magnus Løv Andersen
 

DinTanktop.dk - Her sælger jeg og min partner tanktops til mænd. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 13
Indlæg ialt: 420
Fra  Retro Media Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Magnus, 

Jeg kan sagtens lave en køreklar webshop til dig, for en fornuftig pris. 

Mine priser starter fra 1799,- Og prisen afhænger selvfølgelig af, hvor meget der skal laves på siden. 

Send mig en pb, eller en mail på: kontakt@retromedia.dk 

- Så finder vi ud af noget :) 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er en jungle derude - der er voldsomt meget at vælge imellem. Hvis jeg kigger på de 2 løsninger du har taget fat i:

1) Dandomain
Glimrende system du er ret hurtigt kørende og får uden tvivl et system der virker. Men uden den store tekniske snilde, som du selv beskriver det, så er du lidt på herrens mark - fordi du får en standardshop hvor der ikke er et salgsorienteret design efter min mening. Det virker lidt tung og gammeldags med de standard-templates du får med. Hvis du skal ændre i systemet, så kræver det teknisk/programmørmæssig indsigt og ikke mindst viden om design.

Dandomain kan rigtig meget, men hvis du skal have noget der rykker, så skal du betale dig til et design eller selv kunne rigtig meget.

MD-Solution
Jeg skal erkende, at jeg ikke kender det store til deres løsning, men det ser igen ud som om designdelen ikke er med i prisen - altså ud over noget standard. Så er du ikke på samme sted som Dandomain med den?

Hvad handler webshops om
At ramme målgruppen med din shop, så du kan skabe omsætning. Alt andet er ret
uinteressant. Om det er bygget i det ene eller det andet, det har ikke den store betydning.

Hvis jeg får lidt tid i overskud, så ser jeg gerne på en køreklar løsning til dig, du skal være velkommen til at skrive til mig, hvis du skulle have brug for sparring eller inspiration.


Fra Viborg
Tilmeldt 20. May 12
Indlæg ialt: 22
Fra  TOPETHO Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Magnus!

Jeg synes du skulle sætte dig ned og kigge på Wordpress med integreret WooCommerce.
Dette er en nem, billig og anerkendt måde at lave sin webshop på. Der findes masser af guides på youtube og woothemes.com - ellers er du altid velkommen til at skrive for hjælp!

Jeg havde ingen erfaring med webshop eller Wordpress overhovedet, da jeg gik i gang. :)

Med venlig hilsen
Tobias Bøgh Larsen

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ja, en wp og noget gratis woocommerce, så har du en shop som "naboens", det er billigt og det er vejen frem. Alle virksomheder der virkelig rykker laver bare en kopi af noget andet ;)

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan selv anbefale Freewebstore.org (jeg har ikke så meget teknisk viden, så om det virkelig er så godt som jeg synes, aner jeg ikke). Du kan ikke tilpasse enormt meget selv, men du har mulighed for at skifte imellem et par temaer, tilføje egne farver, logo, og html kode udover.

Du kan starte op gratis (med reklamer) imens du tilpasser siden, og efterfølgende betaler du en månedlig pris efter hvor mange varer du har.

Du kan se min egen side som jeg har lavet der inde (ikke 100% færdig) DressUrPhone.dk

Fordelen ved det er at du kan lave den selv uanset hvem du er, du kan ikke rigtigt lave noget forkert, men du kan heller ikke lave vildt meget :) 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus

Jeg syntes du skal tage et kig på CloudSprout, det er vores bud på den ultimative webshopløsning til iværksættere unge som gamle.

Der er mange fede ting ved CloudSprout, men det de fleste fokuserer på er:

- Gratis - Ligesom DanDomain er CloudSprout en hosted shop, men imodsætning, så koster CloudSprout ikke noget før du omsætter for over 3.750 kr. pr. måned. Så koster det 375 kr. pr. måned. Både i gratis og betalingsversionen af CloudSprout er der betalingssystem med. Så hvis du sammenligner med DanDomain blog indlægget så er både posten Prof. Webshop og Bestillingssystem sat 0 kr. for CloudSprout, indtil du begynder at tjene penge.

- Designfrihed uden kode - CloudSprout er et drag-n drop system, lavet til at alle kan få fuld kontrol over deres webshop. Ikke noget med at være afhængig af programmører, skulle betale for opgraderinger etc. med CloudSprout kan du det hele selv og det teknisk sørger vi for virker.

MEN det er en lille hage, for vi er ikke så langt med start sites og hjælpe videoer som vi gerne vil være. Dog er det lykkedes den første at få en webshop klar til launche. I denne uge, vil der komme mindst et nyt start site.

Iøvrigt er firmaet bag EasyFlow A/S som er omkring 10 år gammelt, den største webshop vi har leveret har kostet over 2 millioner og den mindste har været gratis. Vores kundeliste inkluderer: Lufthavnen, BRF, BankInvest, DFDS, PKA etc.

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnusloev


Jeg synes helt sikker, at du skal overveje en gratis open source-løsning som fx Prestashop eller Wordpress. Førstnævnte har vi startet en webshop med, som du kan se på www.luksuscovers. Den er lavet i Prestashop og er en komplet webshop og har kostet 0 kr.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Magnus

Bare for lige at gøre forvirringen komplet, så tag også et kig på Shopify - www.shopify.com

Det er uden startomkostninger, men med et månedlig gebyr fra $29/md. Hertil kommer jeres betaling til NETS + betalingsgateway (eller Paypal, alt efter hvad i er ude efter).

fairtime.dk er også en Shopify shop.

Fra Odense
Tilmeldt 18. Dec 12
Indlæg ialt: 32
Fra  DinTanktop.dk Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var netop det her jeg går og døjer med. Der er så mange løsninger, men der er ingen der kan sige mig hvad det koster, hvad der er godt osv. osv. 

Som sagt så præcist af Ole Thorup, så er forvirringen komplet.
Lige nu har vi stadig ikke rigtig nogen fornemmelse om hvad der er skidt og kanel.
 

DinTanktop.dk - Her sælger jeg og min partner tanktops til mænd. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)