Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket Kamera til produktfotos?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg vil til at have sat et produkt fotostudie op, så jeg selv kan tage billeder til min webshop.
Dog er jeg lidt i tvivl om hvilket kamera jeg skal vælge? - Pt. går jeg og kigger lidt på et Nikon D3200, men er det et kamera der er bedre i samme prisklasse? Kameraet må også gerne være godt til almindelige billeder.

Håber der er en foto-Amino der kan hjælpe :-)

Mvh

Andreas 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas

For ca. 6 måneder siden, gik jeg med de samme tanker som du har nu. Jeg kastede min kærlighed på et nikon d5100, altså modellen lige over. Det er særdeles fint til produktfotos. Og jeg er sikker på at D3100 er fint nok, der hvor du istedet skal fokusere, bliver på den rigtige lyssætning. Selv med det bedste kamere, får du ikke optimale billeder, uden korrekt lys.

I starten tænkte jeg at et par koldtlyslamper med nogle pærer kunne klare jobbet, men ak nej. Nu har jeg istedet investeret i 2 flashlamper, hvor jeg kan indstille lysstyrken. Prisen på sådan et setup er ca. 2200 kroner.

Så jeg vil mene at du skal regne med at bruge ca. 2000 kroner på kameraet, 2200 kroner på lyssætning, og så skal du skabe nogle omgivelser omkring dit produkt, som egner sig til det. 

Er det store eller små produkter du skal fotografere?, hvis det er store produkter, så 2 lamper sandsynligvis ikke nok.

Derudover, så skal du til at nørde lidt billedredigering?.

Endeligt vil jeg sige at, hvis du ikke får nye produkter konstant, og du ikke har mere end 75-100 produkter, så gå til en proffesionel fotograf. Det ender faktisk med at være det billigste i den sidste ende, og især, hvis du skal indregne tidsforbruget.

Hilsen

Ham der selv har brugt vanvittigt meget tid på at tage billeder, og lære redigering mm. :)

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Fra  photosbyehlers.com Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas.

Jeg er selv fotograf, og vil lige byde ind med hvad jeg selv bruger, og hvad jeg synes er vigtigt.

First off: Kameraet. Ethvert spejlreflekskamera vil kunne gå an her. Selv skyder jeg med Sony a77, men deres a33 eller a55 er meget anbefalelsesværdigt. 

Belysning: afhængigt af dine produkter. Men her må du IKKE spare! Som det forrige indlæg nævner, så sørg for noget rigtig godt lys. et par gode, kraftige blitze kan bruges. Jeg bruger to af sony's hvl 58'ere, som kan tilte i alle mulige retninger osv. Dertil er det en fin idé med noget der kan diffuse lyset. Nogle paraplyer, som dem skolefotografer bruger, eller noget i den stil.

Objektiver: Skal du tage billeder af mindre genstande, så skaf et 30mm, 50mm eller 100mm makro-objektiv der kan gå ned til blænde 2.8. Skal du tage modelfotos, så kan det samme makro-objektiv bruges. Alternativt, så køb et godt fastblændeobjektiv. 50mm f/1.7 vil være okay her. Personligt ville jeg nok vælge et objektiv i den bedre ende. forvent 3000,- eller derover.

For små 8000,- til 10.000,- skulle du være i gang. Så kommer redigeringssoftware oveni, ligesom et fotokursus nok ville være en fin idé, hvis du ikke helt har styr på det. Men for guds skyld, skyd IKKE på automatisk!

MVH Anders

http://photosbyehlers.com

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

photosbyehlers:
For små 8000,- til 10.000,- skulle du være i gang. Så kommer redigeringssoftware oveni, ligesom et fotokursus nok ville være en fin idé, hvis du ikke helt har styr på det. Men for guds skyld, skyd IKKE på automatisk!

@Anders

har du nogen ide om prisen på 100 proffesionelle packshots, af fx. sko?, bare for lige at sætte investeringen i udstyr i kontrast med prisen på professionelle fotos.

Angående redigeringssoftware, så bruger jeg selv GIMP, som vel i bund og grund er fuldt ud godt nok. Jeg savner i hvert fald ikke nogen funktioner, og så findes der et hav af tutorials på youtube, som kan hjælpe en igang 

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 11
Fra  photosbyehlers.com Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Gimp er ganske fint til langt det meste, så det skulle være rigeligt.

Well, priserne svinger jo meget. Ved noget mindre packs, vil jeg tro en pris på 200,-/billede er i den fair ende. Men så er der tale om helt små opgaver på 6-10 billeder. Mon ikke man kan få det ned på omkring 80-100/billede når mængden er så stor? Så går det nogenlunde lige op, bortset fra fotokurset og timerne med fotografering og redigering. Det er trods alt en temlig stor opgave, som godt kan tage en del timer, hvis billederne også skal have den lækre finish.

Men igen; priserne svinger, så vidt jeg har luret, enormt meget ved fotografer. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

photosbyehlers:
Så går det nogenlunde lige op, bortset fra fotokurset og timerne med fotografering og redigering. Det er trods alt en temlig stor opgave, som godt kan tage en del timer

Lige præcis, det er også det min erfaring siger mig. Jeg ved bare at skulle jeg gøre det om, så have jeg nok valgt en professionel fotograf...For dælen, det har taget ufatteligt mange timer at lære, og ikke mindst tage billederne, samt redigeringen.

Så selv om man tænker 100 kroner for et billede!!!!, så bare gør det alligevel, få et fotograf til det

Fra Silkeborg
Tilmeldt 21. May 11
Indlæg ialt: 166
Fra  AHP Trading Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 Tak for jeres svar! :-) Jeg vil undersøge det nærmere!

Fra København
Tilmeldt 27. Jul 08
Indlæg ialt: 39
Fra  Midtgaard Group Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

photosbyehlers:

First off: Kameraet. Ethvert spejlreflekskamera vil kunne gå an her. Selv skyder jeg med Sony a77, men deres a33 eller a55 er meget anbefalelsesværdigt. 

Belysning: afhængigt af dine produkter. Men her må du IKKE spare! Som det forrige indlæg nævner, så sørg for noget rigtig godt lys. et par gode, kraftige blitze kan bruges. Jeg bruger to af sony's hvl 58'ere, som kan tilte i alle mulige retninger osv. Dertil er det en fin idé med noget der kan diffuse lyset. Nogle paraplyer, som dem skolefotografer bruger, eller noget i den stil.

Objektiver: Skal du tage billeder af mindre genstande, så skaf et 30mm, 50mm eller 100mm makro-objektiv der kan gå ned til blænde 2.8. Skal du tage modelfotos, så kan det samme makro-objektiv bruges. Alternativt, så køb et godt fastblændeobjektiv. 50mm f/1.7 vil være okay her. Personligt ville jeg nok vælge et objektiv i den bedre ende. forvent 3000,- eller derover.

For små 8000,- til 10.000,- skulle du være i gang. Så kommer redigeringssoftware oveni, ligesom et fotokursus nok ville være en fin idé, hvis du ikke helt har styr på det. Men for guds skyld, skyd IKKE på automatisk!

MVH Anders

Hej Anders!
Hvis man skal tage produktfotos og ikke har noget udstyr overhovedet - kunne man lokke dig til at komme med en liste over hvad man skal have? evt. link?

Drejer sig om forholdsvis små produkter: slips, butterfly, solbriller mv. men udelukker ikke der kommer noget der måske er en smugle større senere hen.

Hvis du vil skrive det her - eller til henrik@midtgaardgroup.dk så vil du være en større hjælp end du aner!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)