Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes du...? :-)Anekdote om opstart 1991

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Aminoer,

Jeg blev selvstændig første gang i 1991 - tænk engang - det var før Internettet. Firmaet hed Music Mind og solgte lyde, udgav et keyboard magasin, udviklede software og egne lyde bl.a. til SoundBlaster AWE-32 (som efterfølgende blev storsælgere i hele verden! - vi solgte mere end 100.000 kopier), Vi afholdte kurser og foredrag om synthesizere og var i det hele taget de absolut ledende indenfor keyboards, computere m.v. (indenfor musik). Før Internettet kom, var der flere fora á la Amino, som var meget populære, men som var programmer man installerede fra en floppy disk og derefter ringede op til bulletin boards - Politiken havde etableret Pol Online,hvor vi var ordstyrere for et par fora om bl.a. musikmultimedie m.v.

Vi blev det første magasin overhovedet herhjemme, som producerede en artikel fra USA og som var trykt inden jeg kom hjem. Vi havde lånt et digital kamera fra Kodak og uden at blive hængt op på det mener jeg at billeder var opløsningen var 128 KB og der var plads til 10 billeder i hukommelsen. Kameraet kostede omkring 30.000,- kr. og da jeg skulle overføre billeder fra messen i USA via Pol Online til vores redaktør tog det 8 timer at overføre 2-3 mb billeder. Billederne havde en størrelse på et frimærke og så ganske enkelt forfærdelige ud.. Vildt at tænke på..

Jeg vil tro at vi var blandt de allerførste virksomheder i Danmark der fik en hjemmeside -  og den så sådan her ud..http://web.archive.org/web/19961224232103/http://musicmind.com/ - hot, right? :-)

Siden stod Elk for, som idag er indehavere af internet succesen 123hjemmeside.dk..

Nå. det var bare lige en lille anekdote... 

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Esbjerg
Tilmeldt 29. Dec 11
Indlæg ialt: 10
Fra  justdesign.dk Skrevet kl. 18:13

Spændende læsning :-)

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 18:22

Responsive Design, HTML5, CSS3, jQuery, Wordpress, PHP, MySQL, User Experience, Usability & User Research.

Spm? Skriv.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 18:23

Nostalgi, hva'? Skype-Wink

Interessant læsning for os, den lidt yngre generation, som er afhængige af internettet! 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 18:25

Hej Daniel,

Jeg er jo også helt hooked på nettet og arbejder idag med udvikling af efter min mening MEGET spændende rimelig tunge løsninger :-)

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

Åh ja, Soundblaster AWE, det var tider!

I de dage lånte jeg et modem, mener det var 2400 baud, og slog på løs på diverse BBS'er. Husker tydeligt handshake-tonen, når der skulle opnås forbindelse.

Hvad roder du så med nu?

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 18:40

Hej Kasper,

Ja AWE-32 var smukke tider. Vi producerede SoundFonte MicroWaveIt, WaveIt, WaveIt Piano og bl.a. et par sample CD'ere med Jon Brunland og Mads Michelsen. MicroWaveIt blev faktisk bundlet med SoundBlaster AWE-32 i knapt et år..Noget af det sjoveste jeg var med til, var at vi deltog i Creative Labs Games Developer Conference i henholdsvis London og San Francisco.. Husker tydeligt at det var med en smule nerver at præsentere os på engelsk overfor en 4-500 amerikanere - men det gik jo godt.. :-)

Idag har jeg et par virksomheder.. Little Green Orange (lgo), som udvikler webløsninger, men i større udstrækning IT-udvikling baseret på .NET teknologiDet andetfirma er Print Provider, som pt. arbejder med produktion af tryksager, men som inden årets udgang er færdig med udvikling af en software platform, som er beregnet til køb, salg, planlægning og ikke mindst optimering af grafisk produktion - det er dette software, som skal være hjørnestenen i vores fremtid - forretningsmæssigt og økonomisk.Vi har nu brugt nogle år på at udvikle og har en stor mængde udviklere i Indien der arbejder med projektet - så når det bliver klart, så må vi håbe det kan sælges! :-) Under alle omstændigheder er det spændende.. Jeg har ikke set noget tilsvarende software og interessen er allerede stor. Vi har letter of intents på distribution i mere end 10 lande allerede inkl. USA, Tyskland, Frankrig, England, Brasilien og andre lande.. Rejser meget lige nu for at tale med partnere.. Skal til Japan for første gang i slutningen af April - det glæder jeg mig til... Så nu må vi se.. men det ser lovende ud!

/Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53

Morten Reitoft:

Hej Kasper,

Ja AWE-32 var smukke tider. Vi producerede SoundFonte MicroWaveIt, WaveIt, WaveIt Piano og bl.a. et par sample CD'ere med Jon Brunland og Mads Michelsen. MicroWaveIt blev faktisk bundlet med SoundBlaster AWE-32 i knapt et år..Noget af det sjoveste jeg var med til, var at vi deltog i Creative Labs Games Developer Conference i henholdsvis London og San Francisco.. Husker tydeligt at det var med en smule nerver at præsentere os på engelsk overfor en 4-500 amerikanere - men det gik jo godt.. :-)

Idag har jeg et par virksomheder.. Little Green Orange (lgo), som udvikler webløsninger, men i større udstrækning IT-udvikling baseret på .NET teknologiDet andetfirma er Print Provider, som pt. arbejder med produktion af tryksager, men som inden årets udgang er færdig med udvikling af en software platform, som er beregnet til køb, salg, planlægning og ikke mindst optimering af grafisk produktion - det er dette software, som skal være hjørnestenen i vores fremtid - forretningsmæssigt og økonomisk.Vi har nu brugt nogle år på at udvikle og har en stor mængde udviklere i Indien der arbejder med projektet - så når det bliver klart, så må vi håbe det kan sælges! :-) Under alle omstændigheder er det spændende.. Jeg har ikke set noget tilsvarende software og interessen er allerede stor. Vi har letter of intents på distribution i mere end 10 lande allerede inkl. USA, Tyskland, Frankrig, England, Brasilien og andre lande.. Rejser meget lige nu for at tale med partnere.. Skal til Japan for første gang i slutningen af April - det glæder jeg mig til... Så nu må vi se.. men det ser lovende ud!

/Morten

Kan det passe, at jeg betalte omkring 1.800 for sådan et lydkort i sin tid? Jeg mener, at 1MiB ram lå lidt under, vist 1.600. Det er jo helt crazy, når man sammenligner med, hvad man kan købe i dag for de penge (særligt hvis man justerer for inflation).

Spændende virksomheder og forretningsområder. Glæder jeg mig til at følge lidt med i fra sidelinjen.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 19:03

Hej igen Kasper,

Det skal nok passe at 512 MB udgaven koster omkring 2.000 - tror faktisk at de havde en 1 mb udgave der hed AWE-32 Gold, som kostede omkring 2.300,- Dkr.. og prisen på 512/1 mb - ja priserne er jo horrible ift. til idag...

/Morten

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 19:38

Nemlig, og al ære og respekt til dig for dét! 
Har stor respekt for alle jer der har formået at tilpasse jer! :) 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)