Hejsa Det domæne jeg havde regnet med at skulle have, er desværre optaget. Det har været registreret i over 8 år og ikke været aktiv i over 7 år. Hvad er mulighederne for at få det domæne? Kan det overhovedet betale sig at forsøge at få det, det koster vidst 500 kr. at klage til DK Hostmaster MVH |
Optaget domæne - Hvad gør jeg?
- 1
Ellers er det vist bare ærgerligt, jeg var ude for det samme da jeg startede, domænet blev kun brugt til deres mail, skide ærgerligt.... |
Få Telefonpasning her.
Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode
hvordan ved du at det ikke er aktivt? Nytter ikke at klage medmindre du mener du har mere ret end resten af verden, klageren skal have en grund til at klage, at ville have et navn er ikke nok. |
Jeg har tjekket det her http://archive.org/web/web.php Der er heller ikke noget firma der er registreret med navnet, eller i nærheden af det Mvh |
og du kan ligeledes se at de ikke bruger det til mail, interne ting? |
Hej, Jeg fatter ærlig talt ikke, hvad det er du piver over? Hvis nogen holder på parkeringspladsen tættest på supermarkedet, sætter du dig så til at vente på at vedkommende kommer ud efter at have handlet færdigt og kører sin vej - eller finder du bare en anden plads? Dit site's navn er totalt ligegyldigt, hvis din holdning er som den er! Find løsninger, giv folk indhold, giv dem oplevelser, gør noget der rykker - i stedet for at pive. Jeg har ærligt talt ikke den store respekt for folk, der piver over at et domæne er optaget, når du kan reservere det med anden endelse eller bare finde på noget nyt. For mig at se, se leder du bare efter begrænsninger, så du kan sige, at det var alle andres skyld, at du ikke fik succes. Life sucks, men du kan eddermaneme få meget ud af det med den rigtige indstilling og masser af rygrad og gå-på-mod. Mit råd er: Træk på skuldrene, find på noget endnu bedre og spild ikke din tid på piveri! (Du har sikkert brugt timer på at finde ud af hvem der har domænet og hvornår det bliver ledigt og om det bruges etc etc. Tænk hvis du havde koncentreret dig om at planlægge din markedsføring eller få aftaler i stand med folk istedet?) Ud over stepperne...... |
Det var egentlig mest for at høre hvad mulighederne var for at få det. Om jeg skulle ofre tid og penge på det. Sidder faktisk allerede og undersøger nye navne. Men du har fuldstændig ret. Tro ikke det stopper mig Mvh |
Meget bedre ide, for det andet kommer du ikke langt med...bruger tit denneher til at finde gode kombinationer med
|
Som sagt, find på et andet navn, eller ring til ejeren af domænet. Jeg har købt flere domæner af folk som havde dem til at ligge, blot ved at give dem et ring. |
Må gud forbyde at du nogen sinde bliver psykolog. Der bliver stillet et relevant spørgsmål. Der er desværre nogen, som sætter sig på en mængde domæner, og så bare venter på at nogen vil betale for at over tage dette. Sidste nye er, at mange østeuropæiske lande sætter sig på DK-domæner ALLE dk.domæner er kun til låns. DVS. at et misbrug eller ond tro kan give dig medhold i en klagesag. Læs evt. dette link http://overt.dk/blog/2010/03/det-kan-godt-betale-sig-at-l%C3%A6gge-sag-an-mod-dom%C3%A6nehajer/ For mit eget vedkommende ringede jeg til "ejeren" af et domæne som jeg gerne ville overtage. Jeg gav et for mig rimeligt beløb for at overtage domænet. Jeg ville helst slippe for at starte det helt store maskineri op Så mit råd er: undersøg om du kan overtage domænet, som Lars Rasmussen også foreslår. God vind. Mvh. John. |