Hvad er jeres holdning til en ferielukket Webshop?
Det kommer meget an på hvem der gør det.
Hvis Elgiganten eller tilsvarende store shops holdt ferielukket, ville jeg nok blive en smule overrasket, og nok ikke helt tilfreds :o)
Hvis en mindre webshop (der ikke udgiver sig for at være andet end det) holder ferielukket, er jeg lidt mere forstående. Jeg synes dog ikke om ideen, og jeg vil huske det som noget negativt, hvor forstående jeg så end måtte være. Men det kan jo være nødvendigt hvis man absolut ikke har mulighed for at få nogen til at tage sig af shoppen, mens man er væk.
Det er tværtimod helt naturligt - og nødvendigt, hvis man er alene om shoppen.
Meld ud i god tid + opfølgning en uges tid før ferien.
Derudover mail til de evt. faste kunder.
Jeg holder selv mindst 3 ferier om året, og mærker ingen problemer - tværtimod mister jeg stort set ikke omsætning i perioden, men har dog pi... travlt lige før og efter ferien :)
Ferie er nødvendigt, men jeg er ikke helt enig i at der ingen problemer er i det :o)
I forbindelse med at vi laver vores webshop, har vi brug for en ny type leverandører. Blandt disse er der nogen der holder ferielukket, men vi skal jo stadig bruge varer, Derfor måtte vi sidste sommer kigge efter alternativer til nogen af de leverandør vi oprindeligt havde valgt, og det endte med at vi blev så glade for både pris, kvalitet og service, hos én af disse, at vi har valgt at fortsætte med at handle her.
Så i dette (dog kun ene) tilfælde, kostede det minimum én tilbagevendende kunde at holde ferielukket.
Men igen, kan man ikke få andre til at hjælpe til i den periode, så er der jo bare ikke andre muligheder end at holde lukket.
Hej Erik Jeg synes at man bør gøre hvad man kan, for at undgå det.
Hvis man stort set kun har faste kunder, kan det jo klares med kommunikation. Men i de fleste tilfælde, er en stor del kunder nye kunder, og de faste kunder besøger ikke nødvendigvis din webshop jævnligt.
Så regn med at ferielukket vil koste kunder, både gamle kunder og nye.
Når det så er sagt, hvis din webshop så er så lille, at der i ferieperioderne alligevel kun vil være ganske få salg, så er tabet nok til at overkomme. Men sørg så for at lægge dine ferier i de populær ferieuger, eller der hvor din shop har lavsæson.
Jeg handler udelukkende B2B og der er 100 % forståelse for at jeg ikke sender varer ud i industriferien. Tilgengæld besvares min mail og telefon altid, selvom der er lukket på kontoret.