Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få 15-20% kommission på WordPress pakker

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Morten Reitoft:

Sorry at jeg lyder sur - det er jeg egentlig ikke, men at tro at man kan lave en forretning, hvor man tilbyder noget som er HELT ude af trit med markedet ift. til pris, kvalitet m.v. er altså ikke ok.

/Morten

Har du fået tilbuddet uddybet af Philip, eller udtaler du dig bare uden at vide noget som helst om hvad tilbuddet præcist indeholder?

Jeg kan bl.a. se at det dyreste tilbud indeholder hjælp til SEO. Har du tjekket hvad denne hjælp indeholder og hvor mange timer der er sat af til det før du bedømmer om prisen er helt ude af trit med markedet? Eller bedømmer du andres tilbud, uden at kende detaljerne?.

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 09:11

Indeholder:

• Installere WordPress
  • Installere Tema (ja nemt, med prøve og søg i google/amino efter "stylesheet mangler")
  • Installere samt opsætte MIN anbefalede plugins
  • Unikt logo design ud fra din ønsker (værdi omkring 2000,- alene)
  • Jeg tilføjer 7 siders af din tekst
  • Vi skriver din SEO meta (desc + titler + optimerer tekst så godt som muligt)
  • Tilpasser temeat så det har din egen farve skema
  • sætter din font på siden
Jeg konkurrere ikke med prisen,
Det er bare en billige løsning hvis ikke man har råd til en "unikt design"

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Morten Reitoft:

Sorry at jeg lyder sur - det er jeg egentlig ikke, men at tro at man kan lave en forretning, hvor man tilbyder noget som er HELT ude af trit med markedet ift. til pris, kvalitet m.v. er altså ikke ok.

/Morten

Har du fået tilbuddet uddybet af Philip, eller udtaler du dig bare uden at vide noget som helst om hvad tilbuddet præcist indeholder?

Jeg kan bl.a. se at det dyreste tilbud indeholder hjælp til SEO. Har du tjekket hvad denne hjælp indeholder og hvor mange timer der er sat af til det før du bedømmer om prisen er helt ude af trit med markedet? Eller bedømmer du andres tilbud, uden at kende detaljerne?.

Morten Reitoft du fik aldrig svaret på denne.

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 14:12
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej Thomas,

Jeg ser det samme som en kunde der evt. vælger Black Belt.. altså en liste over hvad der er med i de forskellige tilbud... Det er vel for pokker det som en kunde vil gøre og især hvis Philip forsøger at få forhandlere på..Jeg skal nok holde mig langt væk fra Word Press - vi har et site liggende i det, fordi vores leverandør bruger det... Synes det er et frygtelig dårligt program og har svært ved at tage noget seriøst, som sælges af 15-årige drenge uden forretningsmæssig baggrund! Det handler ikke om design, det handler ikke om system, det handler ikke om pris - det handler KUN om hvad det giver kunden af merværdi - OG det bliver der ihvertfald ikke givet noget som helst bud på i Philips tilbud!! (men det er forresten også det, som er sværest!)

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Reitoft:

Hej Thomas,

Jeg ser det samme som en kunde der evt. vælger Black Belt.. altså en liste over hvad der er med i de forskellige tilbud... Det er vel for pokker det som en kunde vil gøre og især hvis Philip forsøger at få forhandlere på..Jeg skal nok holde mig langt væk fra Word Press - vi har et site liggende i det, fordi vores leverandør bruger det... Synes det er et frygtelig dårligt program og har svært ved at tage noget seriøst, som sælges af 15-årige drenge uden forretningsmæssig baggrund! Det handler ikke om design, det handler ikke om system, det handler ikke om pris - det handler KUN om hvad det giver kunden af merværdi - OG det bliver der ihvertfald ikke givet noget som helst bud på i Philips tilbud!! (men det er forresten også det, som er sværest!)

/Morten

Jeg synes ikke umiddelbart jeg fik svar på spørgsmålet. Spørgsmålet var om du kendte til Philips tilbud før du begyndte at kritisere det i så grove vendinger som du gjorde.

Morten Reitoft:
det handler KUN om hvad det giver kunden af merværdi - OG det bliver der ihvertfald ikke givet noget som helst bud på i Philips tilbud!! (men det er forresten også det, som er sværest!)

Har du spurgt Philip til detaljer siden du kan bedømme værdien af hans løsninger da? Du skriver direkte at hans tilbud ligger over markedet og at det ikke er i orden, er det fordi du kender værdien af det, eller er det fordi du gætter?

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 15:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas.

Jeg har lige svaret - at jeg har læst Philips tilbud i den flyer han havde vedhæftet indlæg OG jeg har besøgt hans hjemmeside.. Hvis du køber en leverpostej i Netto, skal du da hellere ikke først snakke med Stryhns for at vurdere om det er en leverpostej!

Udgangspunktet er hans flyer og hans hjemmeside og det giver fint nok baggrund til at vurdere - og det med markedsprisen. Du kan bare søge på Word Press løsninger, så får du dem i alle prisklasser fra 300,- kr. og op.. Der er da INTET som underbygger at Philip skulle levere noget der er bedre - bare kig på hans egen hjemmeside???

og grov, måske.. men der er næsten INGEN her på Amino som forholder sig til den forretningsmæssige del.. Tænk hvis en blomsterforretning køber en Black Belt Word Press løsning og bruger 6.495,- Dkr. plus moms, så skal der sælges ubegribelig mange langstilkede roser, før den investering er kommet hjem - og selvom der kommer en høj page rank og flotte SEO optimeringer, så er der ingen garanti endda sandsynlighed for at det er en god investering - når man ikke har diskuteret forretning, forretningsmodeller og alt det som er langt langt vigtigere end det som tilbuddet omfatter. Jeg behøver ikke spørge Philip for at vurdere om der er hold i præcis den del af hans forretning - for han svarer ikke på det jeg skriver (omkring det forretningsmæssige!) og du skriver at jeg er grov, men forholder dig ikke til det som jeg kritiserer.

Så prøv lige at læse det igen..  En website med/uden SEO har INGEN værdi. Værdien er først reel når der kommer kroner og ører ind.. Det kan du vel ikke være uenig i?

Iøvrigt så kan du på et punkt have ret - man får meget for pengene, hvis det bare er i nærheden af at være professionelt.. Et logo hos en professionel designer, som HAR spurgt ind til forretningen og forstår hvad logoet skal gøre, bruger måske 6-8 timersom minimum for at tegne, tænke, rentegne mv. og selv de halvdårlige designere tager 300-350,- kr. i timen - så at få logo med i prisen er da cool.. Så man håbe at det er et originalt logo, udtrykker det som det skal og at det iøvrigt er udformet i softwarehvor der er betalt licens på og leveret i EPS, AI, JPG, PNG osv.. bare lige så det kan bruges i anden markedsføring også!

Jeg kan godt forstå det er irriterende at jeg skriver som jeg gør og sorry at det er lidt groft, menAmino bliver man bare så træt af, når det ikke handler om forretning, men om at tjene penge på ekstremt kort sigt og først og fremmest til sig selv!

Nå - håber du forstår... men ellers bare ærgerligt! og til dig Philip.. Jeg håber du tager kritikken positivt og forstår at jeg faktisk håber at du vil bruge den til at gentænke din forretning...

Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 15:37

Morten Reitoft:
Jeg har lige svaret - at jeg har læst Philips tilbud i den flyer han havde vedhæftet indlæg OG jeg har besøgt hans hjemmeside.. Hvis du køber en leverpostej i Netto, skal du da hellere ikke først snakke med Stryhns for at vurdere om det er en leverpostej!

Nej og jeg håber da heller ikke du er i tvivl om det er hjemmesider Philip laver (?). Men når du køber en leverpostej kan du ikke nødvendigvis vurdere på indpakningen hvilken en der er den bedste. Der må man dykke meget længere ned og vurdere smag, ingredienser, E-tilsætningsstoffer osv.

Sådan er det også med hjemmesider. Det er et område med enormt mange delkomponenter, og hvis man kun vurderer det på indpakningen, så får man ikke nødvendigvis det korrekte billede. Du vurderer tilsyneladende tilbuddet på indpakningen og spørger slet ikke til detaljer før du begynder at kritisere, og det er bare utrolig dårlig stil.

Morten Reitoft:
Udgangspunktet er hans flyer og hans hjemmeside og det giver fint nok baggrund til at vurdere - og det med markedsprisen. Du kan bare søge på Word Press løsninger, så får du dem i alle prisklasser fra 300,- kr. og op.. Der er da INTET som underbygger at Philip skulle levere noget der er bedre - bare kig på hans egen hjemmeside???

Nu spørger jeg måske dumt, men kunne det tænkes du ikke har viden og kompetencer til at vurdere forskellen på de forskellige tilbud?

Philip er fastansat ved et reklamebureau og sidder til dagligt og laver webløsninger. Kunne det tænkes han havde lidt bedre forudsætninger for at lave en hjemmeside end de 15-årige der tager 500 kr.?

Morten Reitoft:
g grov, måske.. men der er næsten INGEN her på Amino som forholder sig til den forretningsmæssige del..

Så skal du vist til at læse lidt mere med :-). Der er da masser af fokus på den forretningsmæsige del. Der har da endda været brok over at f.eks. SEO får for meget opmærksom, og SEO er jo netop noget der kan gøre forskellen på om et firma tjener rigtigt gode penge, eller intet tjener. Der har da også været ganske mange tråde der omhandler konverteringsoptimering. Det er da fokus på det forretningsmæssige så det basker, men alle de tråde er du vist sprunget over.

Morten Reitoft:
Jeg kan godt forstå det er irriterende at jeg skriver som jeg gør og sorry at det er lidt groft, menAmino bliver man bare så træt af, når det ikke handler om forretning, men om at tjene penge på ekstremt kort sigt og først og fremmest til sig selv!

Du må skrive alt det du vil. Men forvent ikke respekt hvis du kritiserer folks tilbud uden at kende til hverken tilbuddet eller personen der udfører det, og kun bedømmer det på indpakningen.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 15:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Morten Reitoft:
som sælges af 15-årige drenge uden forretningsmæssig baggrund!

Jeg er 36 år, har 14 års erfaring indenfor marketing og kommunikation, jeg laver Wordpress sider og jeg synes du kun ser ting der er foran din egen næse Storm

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 15:54
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

OK...så siger vi det.. Jeg har masser af erfaring og viden til at vurdere skidt/kanel.

Men vi er ikke enige og jeg søger ikke respekt fra andre herinde. Jeg driver forretning med fokus på løsninger, hvor der heldigivis er lidt flere nuller bagved projekterne.. 

Men lad os så bare antage at Philip er super professionel og leverer en løsning der giver bang for the bucks. Lad os håbe det for de kunder som kaster 6.500,- kr. efter:

- Installation af WordPress (som er gratis)
- Installation af tema (som også er gratis)
- Tilføjelse af logo (ok - det må være svært eller taget meget tid, siden det er et USP!)
- 7 siders indhold (må vel i sagens natur være baseret på de oprindelige temaer!)
Vi hjælper dig til tops i Google (fedt!)
- Laver et logo (eksklusivt og helt fra bunden, eller noget fra freelancer, eller tilsvarende!)
- Matcher dit farveskema (uha - det er også svært!)
- Tilføjer din font (uha det var godt.. husk at fraskrive dig ansvar for evt. krænkelser af rettigheder -   det skulle jo være underlidt at købe et website til 6.500,- kr. og så have givet 2-3.000 kroner for en fed     font!)

Til folk som virkelig skulle være interesseret, så har jeg en leverandør i Indien, som kan alt ovenstående inkl. design af logo, implementering af WP temaer m.v. i New Delhi.. Sidst jeg spurgte, så kostede det omkring 2.400,- kr.. interesserede kan få et navn på firmaet PM - så kan Iarbejde direkte sammen med dem og få adgang til 30 mennesker der sidder 12 timer om dagen og arbejder med WP. Lidt fri konkurrence kan jo ikke skade...

Held og lykke..!

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 15:58

Tak.. ser ting under min egen næse, når jeg faktisk skriver at jeg synes at der er tale om på grænsen af humbug, når kundernes forretninger ikke diskuteres inden man giver et tilbud?

.. Jeg tror enten, at min næse så er MEGET lang, eller at jeg bare slet ikke forstår hvad du mener :-)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)