Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den nye lukkelov - Åben på helligdage?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Nr. Broby
Tilmeldt 25. May 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har lidt svært ved at tyde den nye lukkelov på et enkelt punkt, og det er når det gælder helligdage.

Når man tjener over et vist antal millioner om året må man ikke holde åbent, så meget kan jeg læse mig frem til, men kan ikke specifikt se reglerne for butikker der ikke tjener så meget, må de holde åbent på helligdage?

Grunden til at jeg spørger er at jeg er ved at starte en forretning op, som vil komme til at køre sideløbende med mit nuværende arbejde ind til jeg har en stabil indtægt og kan skifte over til at min nye forretning bliver mit fuldtidsjob. Derfor vil jeg også i starten kører med nogle lidt alternative åbningstider, og det ville i den forbindelse være rart at vide om jeg må holde åbent på helligdage.

Mvh

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 15:15

Lukkeloven skelner mellem forskellige typer forretning. 

Du siger ikke hvad din butik skal sælge.

Når du siger "tjener" så forstår jeg det som overskuld. Men lukkeloven kigger på omsætningen (salget) incl. moms.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Nr. Broby
Tilmeldt 25. May 12
Skrevet kl. 15:37

Min butik er en specialboghandel og min omsætning er pt. på næsten intet, da jeg kun lige er ved at starte op.

Fra Nr. Broby
Tilmeldt 25. May 12
Skrevet kl. 10:35

Er der slet ingen der kender svar på dette?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:17
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)