Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg så et indlæg med logo'er, er der nogen der kender et godt gratis program?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra MIdtjylland
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 44
Fra  BilligeHøretelefoner Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Men er det så også gratis? :)

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:17

Inkscape er ganske gratis, og ikke sværer at bruge end feks. Gimp.

Det er ikke kun pga. skalering at man laver logo i vector, man har en anden arbejdsgang med vector og der er andre muligheder bla. i forhold til fonte.

Men det bedste redskab er papir og blyant.

Teddy 

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 13:01

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 13:12

Hvis man ikke har papir og blyant, kan man eventuelt bruge sin finger i sneen. Wink

Teddy 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 13:19

Ja jeg ville også sige GIMP. Det fungere lidt ligesom Photoshop. Man kan gøre mange ting i programmet og selvom man normalt ikke laver Logo'er i Photoshop og GIMP, så kan man alligevel få et udemærket resultat.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 13:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er det man kan i Gimp som man ikke kan i Inkscape??

Teddy 

Fra MIdtjylland
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 44
Fra  BilligeHøretelefoner Skrevet kl. 15:46

Nå, jeg har egentlig fået lavet mit logo nu :) og synes selv det endte i et godt resultat :) tak alle sammen 

-Alexander

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Alt grafik man kan lave i bitmap programmer kan man også lave i vektor baserede programmer.

(Nogle ting er bare mere tidskrævende at lave i vektor format, men i sidst ende er det bedst at lave det i et vektor program)

- At man så begynder at skal regne tid med i processen, så er et bitmap program i nogle tilfælde bedst, men kvalitetsmæssigt og mulighedsmæssigt er et vektor program det bedste valg, det kan slet ikke diskuteres - det er bare sværere at bruge.

Men hvorfor ikke lære det rigtige fra starten af?? I stedet for at lære noget der er "fint" for derefter alligevel at skulle skifte over til et vektor program?

Logoer SKAL laves i et vektorprogram, dem der laver logoer i bitmap programmer og sælger, snyder deres kunder efter min mening.

- Kunden er som regel ikke klar over forskellen på bitmap og vektor, og de får jo et fint logo leveret selvom det er lavet i bitmap, men hvis kunden så senere hen beslutter sig for at ville få lavet nogle tryksager, så står de med skægget i postkassen.

Jeg tog udfordringen op, og tegnede min Copic Marker i illustrator. (Hvis jeg brugte mere tid, ville jeg selvfølgelig kunne lave den endnu mere realistisk)

1300.Copic Marker VEKTOR.pdf

Mvh. Bertil Boisen

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 16:19
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Bertil Boisen:

Alt grafik man kan lave i bitmap programmer kan man også lave i vektor baserede programmer.

(Nogle ting er bare mere tidskrævende at lave i vektor format, men i sidst ende er det bedst at lave det i et vektor program)

- At man så begynder at skal regne tid med i processen, så er et bitmap program i nogle tilfælde bedst, men kvalitetsmæssigt og mulighedsmæssigt er et vektor program det bedste valg, det kan slet ikke diskuteres - det er bare sværere at bruge.

Men hvorfor ikke lære det rigtige fra starten af?? I stedet for at lære noget der er "fint" for derefter alligevel at skulle skifte over til et vektor program?

Logoer SKAL laves i et vektorprogram, dem der laver logoer i bitmap programmer og sælger, snyder deres kunder efter min mening.

- Kunden er som regel ikke klar over forskellen på bitmap og vektor, og de får jo et fint logo leveret selvom det er lavet i bitmap, men hvis kunden så senere hen beslutter sig for at ville få lavet nogle tryksager, så står de med skægget i postkassen.

Jeg tog udfordringen op, og tegnede min Copic Marker i illustrator. (Hvis jeg brugte mere tid, ville jeg selvfølgelig kunne lave den endnu mere realistisk)

1300.Copic Marker VEKTOR.pdf

Mvh. Bertil Boisen

Trådstarter spørger om et lille gratis program til at leje med et logo i. Hvad har dit svar med det spørgsmål at gøre ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:24

Det har da alverdens med trådstarters spørgsmål at gøre?!

Han vil jo nok lege med det, fordi han ønsker at blive bedre til det.

Han ønsker at blive bedre til det, for senere at tjene penge på det.

Når han kommer til det tidspunkt hvor han skal sælge logoerne, går jeg stærkt ud fra at han vil købe adobe pakken.

- Og når han så har arbejdet og leget i et gratis vektor program, er springet til illustrator ikke så uoverskueligt.

- Føler du dig stødt? Laver du selv dine logoer i bitmap?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)