Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor skal jeg vælge Magento ?? Og kan man bare konverter om uden problemer??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej køre Amino'er.

Jeg står lidt med en hovedpine, da jeg vi går kraftigt og overvejer en total udskiftning af design, opbygning og platform.
Vi synes at vi døjer meget med "børnesygdomme" på den PrestaShop løsning vi har i dag og bruger meget tid på ændringer og fejlrettelser. Uden at skal gå for meget i detaljerne, så føler vi lidt at vi har været meget uheldig med løsningen. Kan vildt godt lide selve admin'delen og synes at den er nem at håndtere, på det niveau som jeg kan :)
Har fået en del at vide af andre programøre at siden er svær at arbejde med, da koderne er svære at "kode om" (tro jeg de mener, men heller ikke så vigtigt point-mæssigt).
Så det korte og det lange er at vi måske vil konvertere om til en anden shopløsning mm., nu hvor vi alligevel går og overvejer et komplet re-design.

Da vi ligesom ønsker at gør det "ordentlig" anden gang, har jeg ladet mig høre at det er en Magento shop vi skal have, da den er mere professional og der ville jeg rigtig gerne høre nogle af jeres meninger.
Jeg vil gerne høre de meninger fra dem som ikke er indikeret PrestaShop, Joomla, mm. Fans. Da jeg ikke kan få et klart billede af hvad skal vælge så. Så jeg vil meget gerne have en tredje-parts vurdering (hvis man kan kalde det det :) )
Dem som der i forvejen køre med en MagentoShop i dag, må selvfølgelig meget gerne give deres mening om hvorfor de har valgt lige netop den platform :)

Så som side spørgsmål, kunne jeg godt tænke mig at høre, om der sket noget ved at man skifter platform?
Her tænker jeg på alt det SEO arbejde som er lagt på siden, alle varene som er lagt inde mm. Kan man føre det hele over, uden at jeg kommer til at skulle starte forfra med det hele??

pft. :)

Med venlig hilsen
Danny 

Fra Frederiksværk
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 189
Fra  Malike Skrevet kl. 13:47

Først vil jeg godt give dig ret i, at der har været en del småfejl i prestashop. Det er dog blevet betragteligt bedre i den seneste version, 1.5.3. 

Der er en del arbejde i at skifte shopsytem, og næsten lige meget hvad, vil der altid opstå problemer. Kunsten er så, at sørge for at problemerne bliver overkommelige.

rent SEO mæssigt skal du sørge for at planlægge dit skfit ret grundigt for ikke at miste for meget placering. Du skal redirecte hver enkelt side i din nuværende løsning til den tilsvarende på den nye

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 14:05

Hej Martin,

Tak for dit svar.
Vi bruger en meget gammel version (1.3.1.1). Men den er også ved at være en del år gammel og det hele startede faktisk med at vi ville opgradere til en af de nye versioner, da vi var trætte af disse fejl. Men viser sig at det langt fra er nemt, da meget er om programmeret i mellemtiden, samt det med at koden i siden er skrevet lidt kringlet.

Men ang. det med at flytte til nyt system, er ikke bare lige noget man gør kan jeg høre.
Ang. SEO-mæssigt, skal man så redirecte hver enkelt vare, kategori og side, for at beholde sin SEO værdi?

Har nogen erfaring med Magento platformen?

Mvh.
Danny 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)