Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lock-out og konflikten mellem KL og Danmarks Lærerforening

Side 7 ud af 22 (216 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 03:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sidste du siger er jeg helt enig i. Man er desværre nød til at arbejde mere for at lave undervisning i bedre kvalitet. Det bliver et problem, hvis skolelederne vælger løsningen med 37 timer om ugen på sin pind. Så vil der, desværre, være mange lærere der bare vil sige: ok så laver jeg intet når jeg kommer hjem.
Det vil så gå ud over de lærere der, ligesom dig, arbejder udover normal arbejdstid, gratis, for at sikre kvalitet.

Jeg hører selv til dem der ikke kan lade være med at arbejde ekstra gratis. Jeg synes mine elever fortjener det og det er jeg bange for at skolelederne er ligeglade med.

Jeg håber jeg tager fejl, for ellers vil mange flere lærere bukke under for stress, efter den nye reform.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 07:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Olina:
Fordi ham zeigler der er forhandler nu, er jo fuldstændig idiot at hører på, han er ikke andet end en politiker, siger ikke bondo er skarp, men syntes det er fint de kæmper for deres sag, selvfølgelig skal de ikke bare bukker under.

Når man på forhånd har lavet annoncer og reklamer om lockout så virker man ikke særlig samarbejdsvillig.

Og nej skal ikke forklarer eller forsvarer noget over for dig.

Og lundsby, verden er ikke sort og hvid og der er forskel på arbejde, stop alt det kontrol shit hvorfor behøves det være bedre at der er en der bestemmer alt,mnår det ikke er den person der ved det bedst.

Det er ikke en privat virksomhed, det er en skole med en leder der skal sørge for det hænger sammen og pengene strækker, lad dog dem der har forstand på undervisning kører den.

 

Kære Olina,

Jeg har da ikke bedt dig om at forsvare dig overfor mig, men skrevet at det kunne være interessant at høre dine argumenter bag dine postulater, da du kritiserer en part i et offentligt forum uden at argumentere for dine postulater og synspunkter, hvilket er meget normalt at gøre, når man slynger sådanne ud i en debat. Du må forvente at andre er uenige med dig, hvilket er godt ellers ville disse debatter godt nok være triste at læse :-) 

Vi to er ikke politisk enige - fred med det - og godt for det, for det er jo dynamikken mellem folks forskelligheder (Blå og rød) som holder landet og udviklingen i gang.

Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg, eller hvor du vil hen med det. I dine ører er Zieger en "idiot" at høre på, i mine er han KL. repræsentant for deres bestyrelse og har dermed fået mandat til at lede deres forhandlinger.

Zieger er uddannet civilingeniør, politiker, medlem af C og borgmester - er politiker da ikke alm. mennesker?.

Sluttelig vil jeg mene, at du bør tjekke fakta, inden du prøver at argumentere for dine synspunkter ellers ender det atter med, at der kommer tomme og uargumenterede postulater frem en gang til. 

Hav en forrygende søndag ;-)

/ L. B.H.B.S.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

@ Jens, er det mig du adresserer dine sidste to indlæg til? 

Jeg elsker politik, og at diskutere det med folk der har en anden holdning og synspunkter end jeg, for det er faktisk først her, man kan mærke personerne bag skærmen/ inde i mennesket. Det er ok ikke at være enige og en af mine nærmeste venner er S, en anden er SF - vi er ideologisk lang fra hinanden, men nyder at sparre med hinanden, da vi får forskellige vinkler på samme sag. 

Er det ikke også det som sker her?

Jeg synes det er interessant at høre dine synspunkter, omend vi er meget uenige eller ej, da du argumenterer for dem;-)

Hav en forrygende dag.

 

/ L. B.H.B.S.

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Du hygger dig herinde, og er ligeglad med hvad han har læst i en bog gider ikke en gang starte op kan kun sige jeg er blå ha en skøn skøn dag :) :)

Men prøv nu at hør på hvad han siger og ikke hvad han gerne vil have dig til at tro.

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Olina:
Du hygger dig herinde, og er ligeglad med hvad han har læst i en bog gider ikke en gang starte op kan kun sige jeg er blå ha en skøn skøn dag :) :)

Men prøv nu at hør på hvad han siger og ikke hvad han gerne vil have dig til at tro.

Jeps, jeg hygger mig herinde, da Amino er et genialt forum, hvor man både kan få hjælp, give råd, udveksle meninger, synspunkter og få en god konstruktiv dialog.

Det kræver dog at begge parter er i stand til at argumentere for sine postulater og synspunkter på en konstruktiv måde..... partifarve er ligemeget, hvis man ikke kan argumentere for sine holdninger uden at fremsætte nye tomme postulater

Ser ikke at det tjener noget formål at fortsætte denne dialog, da den, for mig, ikke virker særlig konstruktiv eller oplysende, når man ikke kan argumentere for sig og derfor benytter postulater som:"Ham der idioten" og

Olina:
og er ligeglad med hvad han har læst i en bog gider ikke en gang starte op
 ;-) 

/ L. B.H.B.S.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BusinessMaroc:
Og det er ufatteligt for mig, at du ikke gør dig den ulejlighed at sætte dig ind i hvad lærernes udfordringer består i samt/eller læser tråden og bare får et alment indtryk af de udfordringer lærere har.

Det har jeg også, siden sagen startede har snakket med en del med 3 venner som er folkeskolelærer, samt snakket med en masse forældre efterhånden, jeg har også læst tråden, så jeg syntes jeg har et rigtigt godt billede.
MEN jeg syntes også der er rigtigt meget spin, fra lærerenes side, som mange hopper på. Hvis vi skal se på hvad konflikten i virkeligehed er om hvem der skal havde lov til at bestemme hvordan arbejdstiden skal fordeles skolelederen eller overenskomsten.

BusinessMaroc:
Det er rigidt at tro at et undervisningssytem som det danske kan køres som en virksomhed.

Det er ikke bare sådan man kører en virksomhed, det sådan man kører langt de fleste arbejdspladser, hospitaler, hjemmehjælpen, forsvaret, administrationer i det offentlige etc.

BusinessMaroc:
Det ville klæ dig hvis du har indsigten i at deltage i debatten og ikke bare skal lave linkjuice, for indlægget er der intet indhold i.

Med den sætning, var du lige ved at lokke med ned på dit niveau, men det er nok bedst jeg undlader at svare på den :-)

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

@bibi
Kun det sidste.
Jeg skriver gennem amino's app og det er ikke altid at man kan se indlægget fra den man svarer.

Det næstsidste jeg skrev var til trådstarter.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 229
Fra  B & S Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:
Kun det sidste.
Jeg skriver gennem amino's app og det er ikke altid at man kan se indlægget fra den man svarer.

Super, det er jo om at holde tungen lige i munden ;-)

Hav en forrygende dag - i det dejlige solskin - (som vi har i Århus) ;-)

/ L. B.H.B.S.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Bibi.
Ja. Det er dejligt med en rask lille diskussion. Og langt hen ad vejen er jeg enig med mange af jer andre herinde, men der er også nogle ting jeg er uenig i.

KL og DLF burde også tage en rask diskussion og blive enige om nogle nye grundprincipper i forhold til lærernes arbejdstid. Det virker desværre bare som om at KL ikke er interesseret i den diskussion.

Hav selv en forrygende dag :-)
Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Bibi:

Olina:
Du hygger dig herinde, og er ligeglad med hvad han har læst i en bog gider ikke en gang starte op kan kun sige jeg er blå ha en skøn skøn dag :) :)

Men prøv nu at hør på hvad han siger og ikke hvad han gerne vil have dig til at tro.


Jeps, jeg hygger mig herinde, da Amino er et genialt forum, hvor man både kan få hjælp, give råd, udveksle meninger, synspunkter og få en god konstruktiv dialog.


Det kræver dog at begge parter er i stand til at argumentere for sine postulater og synspunkter på en konstruktiv måde..... partifarve er ligemeget, hvis man ikke kan argumentere for sine holdninger uden at fremsætte nye tomme postulater..


Ser ikke at det tjener noget formål at fortsætte denne dialog, da den, for mig, ikke virker særlig konstruktiv eller oplysende ;-) 



Det er mere fordi jeg ikke orker for du er et stædig æsel så det stopper jeg ikke før tdc bryder sammen i dit område :)

Sagde ikke han var en idiot, sagde han var en idiot at hører på.

Nej det var ikke konstruktivt sagt, men, er bare så død træt af politikere i dagens danmark, de kommer aldrig med et ordenligt svar på noget men kun smarte sætninger de har lært af deres talepædagog og de stopper jo aldrig om det er zeigler eller de andre de udtaler sig jo aldrig om det det virkelig handler om.

Hvad ved han om lærerne og deres arbejde, ja sikkert lige meget som mig, og det er hele problemet han kender deres arbejde gennem statestikker og tabeller og det er i mine øjne intet værd.

Skal alt i den her verden, gøres op i tabeller og proppes i kasser, vi har aldrig haft bedre mulighed for kommunikation og alligevel er vi så utrolig dårlige til det.

Der ER forskel på mennesker og der ER forskel på job.

Det er det samme når almindelige danskere har ondt i r.... over en direktør der tjener penge, han har gjort noget ekstra ordinært i sit liv, har været ekstra flittig, taget en chance.

Der er dem som tager en chance og så er dem der arbejder for ham som tog den.

Der ER forskel på job.

Savner bare at der bliver vist noget respekt over for de mennesker der gør en ekstra indsats.

Hver dog glad for at de gider og vis dem den respekt!

En skoleleder er ikke en direktør hun er en skoleleder, har måske ikke selv undervist i 20 år hun skal da slet ikke blande sig i undervisningen, hun skal sørge for at der er gode rammer for lærerne så de kan gører det bedste de kan.

Så fik du mig alligevel med på den!

God dag da:)
Side 7 ud af 22 (216 indlæg)