Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan opretter man en virksomhed hvis man er under 18? altså hvordan får jeg en tilladelse fra statforvaltningen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra MIdtjylland
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 44
Fra  BilligeHøretelefoner Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede at starte virksomhed i går, men det virkede ikke fordi jeg manglede en tilladelse fra statforvaltningen. Jeg søgte hele aftenen i går men kunne ikke finde ud af hvordan man gør. Nogle søde mennesker der kan hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 09:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alexander,

Jeg har selv fået tilladelsen fra Statsforvaltningen, og det er også mit indlæg, som John har med på sin blog.

Hvad siger du til, at jeg hjælper guider dig lidt igennem det at få tilladelsen efter påske? Nu går vi trods alt i parallelklasse på HHX, så det skulle ikke være noget problem. 

Mvh.

Mads

(1.B på HHX, hvis du skulle være i tvivl)

Fra MIdtjylland
Tilmeldt 20. Mar 13
Fra  BilligeHøretelefoner Skrevet kl. 18:58

Mads Gliemann:

Hej Alexander,

Jeg har selv fået tilladelsen fra Statsforvaltningen, og det er også mit indlæg, som John har med på sin blog.

Hvad siger du til, at jeg hjælper guider dig lidt igennem det at få tilladelsen efter påske? Nu går vi trods alt i parallelklasse på HHX, så det skulle ikke være noget problem. 

Mvh.

Mads

(1.B på HHX, hvis du skulle være i tvivl)

Jamen havde egentlig tænkt mig at ordne det her i ferien :) så jeg ikke behøvede at vente yderlige 1 uge for at skaffe tilladelse, da mit CVR og importørregistrering skal bruges før jeg kan komme videre :) men er det ikke bare at følge Johns vejledning step for step? og så sende den afsted til midtjyllandsstatforvaltning?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02

Alexander.Christensen:
er det ikke bare at følge Johns vejledning step for step? og så sende den afsted til midtjyllandsstatforvaltning?
som jo så er Mads - vejledning - I kan vel skype hvis I allerede er gået på ferie i HHX heldige gutter!! Big Smile Den gang JEG var ung fik vi nogen gange tidligt fri en lørdag i forbindelse med Påsken og kunne gå hjem kl 2Skype-BigSmile

vh

Fra MIdtjylland
Tilmeldt 20. Mar 13
Fra  BilligeHøretelefoner Skrevet kl. 19:35

Alexander.Christensen:
er det ikke bare at følge Johns vejledning step for step? og så sende den afsted til midtjyllandsstatforvaltning?
som jo så er Mads - vejledning - I kan vel skype hvis I allerede er gået på ferie i HHX heldige gutter!! Big Smile Den gang JEG var ung fik vi nogen gange tidligt fri en lørdag i forbindelse med Påsken og kunne gå hjem kl 2Skype-BigSmile

Ja man har hvis ikke nogen grund til at klage som ung nu om dage, det nu godt nok :)

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:19

Hej Alexander,
Jeg er i Italien i påsken, så har desværre ikke mulighed for at hjælpe dig i ferien. Men du skal også være opmærksom på, at der sagtens kan gå adskillige måneder før tilladelsen er i hus. Statsforvaltningens behandlingstider er nemlig rimelig lange. Og der er heller ingen sikkerhed for, at du virkelig får tilladelsen. Men det er skam ikke umuligt.

Du kan sagtens følge min guide, men hvis du evt. skal have uddybet noget kan du bare spørge efter ferien :-)

Mvh.
Mads

Fra MIdtjylland
Tilmeldt 20. Mar 13
Fra  BilligeHøretelefoner Skrevet kl. 20:10

jeg sender en mail i morgen, tror i virkelig det kommer til at tage lang tid? :( fordi jeg ved at tilladelse af betalingskort også kan tage lang tid...så det kan let trække ud i flere måneder eller hvad?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:36

det skal du nok i alle fald være forberedt på. Du kan jo kontakte dem og høre dem hvad tiden normalt er. Jo bedre din ansøgning er - fuldt komplet med forretningsplan - budget - måske likividitetsbudget osv - jo lettere, for skal de først tilbage med yderliger spørgsmål og materiale, så tager det tid

jeg tror de behandler den slags lidt i puljer, så det kan svinge hvor lang til det tager. Der skal uden tvivl også undersøges ang forældrene. De skal jo ikke gerne tage ansvar og så allerede selv ha skatte og momsgæld eller begge være kontanthjælpsmodtagere (gætter jeg på for det gør det jo usandsynligt at de kan løfte ansvaret hvis der kommer krav fordi du som 18 påtager dig noget der udløser krav), lige som de sikkert heller ikke skal ha tvangsopløste selskaber bag sig. Det fleste normale økonomier bør kunne udløse et OK hvis alt materiale er godt nok

Du kan ikke gøre mere end din bedste med ansøgningen og evt ringe og høre dem, og så ellers væbne dig med tålmodighed - for ja nets osv tager også sin tid. 

held og lykke med det i alle fald

vh John H

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)