Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MOMS?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvordan forholder det sig, hvis nu jeg køber en vare af en privat person, eksempelvis 1000 par sokker, men ikke er momsregistreret og varen sælges inkl. moms. Kan jeg så trække de 20-25% fra, selvom jeg har købt med moms? eller hvordan fungerer det?

Håber I forstår og kan hjælpe

Mvh.

Jonas

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 03:28

Jeg skal moms registreres i næste uge. Men var mere et eksempel. Altså hvis jeg er moms registreret og køber en vare inkl moms, kan jeg så trække købsmomsen fra?

Altså hvis jeg giver ham 1000kr for de sokker for eksempel, så kan jeg sælge dem for 2000 og så trække købsmomsen på omkring de 20-25% altså 250kr??

Har jeg forstået det rigtigt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:32

Du har ikke betalt noget moms til privatpersonen, så der er ikke nogen købsmoms at trække fra.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 07:09

Hej topprospect,

Hvis der fremgår 25% dansk moms på fakturaen, og du er momsregistreret, kan du naturligvis godt trække momsen fra. Hvis indkøbet er 1.000 kr. inkl. moms, vil købsmomsen være 200 kr.

Hvis du så sælger dem for 2.000 kr. inkl. moms, så er der 400 kr. salgsmoms, og det betyder så, at de 400-200=200 kr. skal betales.

Jeg håber det hjalp lidt på det, ellers må du bare spørge løs :)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47171
Fra  John Hannover Skrevet kl. 08:32

Topprospect, du skrev hvis jeg køber fra en PRIVATPERSON, og så er der ikke moms på dit køb og du har ingen moms at trække fra. Det har du som momsregistreret hvis du køber far en anden momsregistreret men så står momsen tydeligt på fakturaen
Skat holder iværksætterkurser fra tid til anden med kommunen. Ring til kommunen og spørg erhvervsafd om hvornår den har næste, det vil hjælpe i en start
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 10:12

Lars Thomsen:
Hvis der fremgår 25% dansk momsfakturaen, og du er momsregistreret, kan du naturligvis godt trække momsen fra. Hvis indkøbet er 1.000 kr. inkl. moms, vil købsmomsen være 200 kr.

Dette ligegyldigt. Hvis fakturaudsteder ikke er momsregistret, så kan der ikke opføres købsmoms.

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 11:50

Tak for alle jeres svar, tror jeg har fået en større forståelse for det og ellers er der ganske rigtig som der bliver sagt nogen små kurser man kan gå til.

Ha en god weekend alle sammen

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)