Hejsa, Dette er mit første indlæg her på siden :) Jeg har kigget rundt i forummet her, og fundet spørgsmålet stillet flere gange, men kan ikke rigtigt gennemskue reglerne i forhold til adresser og virksomhedstyper, så derfor: Jeg har læst at en enkeltmandsvirksomhed er ensbetydende med en selv i de fleste henseender og således har jeg spørgsmålet: Gælder det også i henhold til privat-/firmaadresse? Kan min udlejer modsætte sig at jeg driver en enkeltmandsvirksomhed på min privatadresse? Eller må jeg altid oprette en virksomhed på min privatadresse så længe virksomhedstypen er enkeltmands-? |
Må man altid oprette en enkeltmandsvirksomhed på sin privatadresse?
- 1
|
Nej - udlejer kan sætte sig imod. Der er en del selskaber der forbyder det men de fleste giver OK hvis ikke det er en virkomheds type der støjer og lugter eller har ansatte osv Samme i villakvarterer - der er mange steder forbud mod erhverv. Tal med din boligforening og beskriv hvad du vil. Tag det ekstreme - du vil oprette et svineslagteri som enkeltmandsvirksomhed. Det er fuldt lovligt, men beboerne i opgangen eller på villavejen vil være lidt imod vh |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Vi startede i et villakvarter og skulle søge kommunen om lov. De vurderede så belastningen i kvarteret. F.eks. om der ville komme tung trafik med materialer til os og om kundeparkering kunne blive et problem. |